|
|
|
|---|---|
|
BMW har inte laddningsreläet i ETK. Varken Mekonomen, Autoexperten eller MotorNord säljer delar till generatorn. Är det så illa att man ska behöva byta hela generatorn för att en diod har gett upp? Tacksam för tips! ___ Bilen: Länk | |
| Kan eventuellt gå bättre hos någon bilel firma kanske.. | |
|
jag har köpt till min, ska se om jag hittar något kvitto någonstans, annars kan jag kolla om jag har kvar kartongen till det. Leta leta.... //Martin |
|
|
har kollat nu, BMW har det själva, men det beror på vilken amp. du har på din generator. Det finns 80 90 120 (både bosch och valeo) Kan du kolla upp vilken du har så kan jag kolla upp numret på relät åt dig. mvh Martin |
|
|
Tack för hjälpen Martin! Jag har inte koll på vilken generator som sitter i bilen, det är mina föräldrars bil det rör sig om så jag kan inte kolla styrkan på en gång. Men jag ska ringa till BMW imorgon och höra med dem igen. Trodde att jag skulle bli tvungen till att renovera upp ett begagnat relä med nya dioder och ny kol, men har jag tur så slipper jag det :-) ___ Bilen: Länk |
|
|
de ska ha det till den bilen också, vad är det för årsmodell på bilen så kan du få de olika numrena hur som, kan speca dem utifrån de olika generatormodellerna. mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.