AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.289

Barnvagn vs E39 Touring

su
47
supercharger
530 Touring -03
Hej,
Lite tråkig fråga kanske ,men .......
Har idag en E36 Touring , barnvagnen går in mha skohorn - är därför sugen på lite större lastutrymme . En E39 Touring vore ett rätt alternativ, men den känns inte heller så stor . Ni som lastar en familj i en E39 Touring, svär ni över utrymmesbrist , eller känns det helt OK ? Måste man åka V70 ?
Mvh Supercharger

Jag hade iofs. en E46 Touring. Fick plats med barnvagn, Emmaljunga Duo Edge, 1-åring i banstol samt fru bak och tonåring fram plus lite baggage.

Insynsskyddet är man tvungen att fimpa för att få in vagnen. Särskilt mycket baggage får man inte in heller... därför har man en "resevagn" som är ihopfällbar och tar extremt lite plats. :-)

E39:an är lite större så är din familj inte större än min så borde det inte vara några problem.

Visa användare
101
falken102
530iA Touring-01
Jag provade med kompisens för mig en vanlig stor "ligg vagn " Inga problem
För mig att det fanns plats för annat också..
Jag tog inte bort insyns skyddet..
Hoppas det funkar för dig, det är en kanon bil.

Mvh// Matte

//Falken

"What`s the time mr wolf"
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Vi har inga problem med utrymmet i vår bil, när vagnen är i bilen finns det fortfarnade plats över för lite matkassar och dyligt. Vi behöver inte tabort insynsskyddet för att få plats med vagnen (en Bugaboo).
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har för mig att någon här på forumet hade tagit mått på bagagen i några bilar typ v70 och 5-serie touring. Det är bara att söka i sök inlägg. Barnvagn är relativ vanlig ämne här på forumet få många av oss har ju barn!
Själv så känner jag igen mig i ditt sits.
Hade själv en e36 touring för några månader sedan. Det fungerade utmärkt med ett barn, fru och barnvagn när man skulle resa iväg. Hade då en vanlig sittvagn av märket knorr. och eftersom vagnen var relativ liten i ihopstt läge så var den perfekt. Sen har vi även använd oss av sulky vilket tar ännu mindre plats.
Var inne på att köpa en e46 330 touring eftersom vi väntade barn.Tur att vi inte gjorde det!
Fick veta på ultraljud att det var tvillingar vi väntade!
Så nu står det en 5-serie e39 utanför.
Visst blir det tråmgt med 3 barn i baksätet men det får man leva med OM man inte vill köra en buss!
I bagaget får vi plats med en tvillingvagn och hårdliftar till vagnen.Och allt tar ungfär all bagege i fönstrens höjd!Sen kan man lasta upp till taket och även i hårdliftarna! Vagen får plats både på längden och på bredden! Det är babyproffsens eget märke babytravel.
Där bak få stora killen sitta i mitten och tvillingarna på var sin sida.

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
I bagaget på E39 Touring går t ex en Teutonia Duo Combi in på längden. Ovärderligt!

//
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
e39 rymde vår dubbelvan utan problem och en massa bagage.

Se länken!

M

Min bil:
Länk
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Efter 5 barnår med E-39 kan följande rapporteras om den yta som blir kvar vid sidan av den på längden stående barnvagnen. Siffrorna är ungefärliga:

Vanlig liggvagn: 1/2
Tvillingvagn: 1/3
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag ska byta min Saab 9-5 Sportcombi mot en E61. Funderade lite på en E91 men den blir för liten. Syrran har en E39 touring med man och barn och det verkar fungera bra.

En bra grej med Saaben är att insynsskyddet är som en hård hylla så man kan lägga en sulky ovanpå hyllan om sulkyn blir ganska platt vid hopfällning. Det är nog det enda som är bättre med Saaben jämfört med E61 :)

/Gorban
Peter78w : Grattis till tvillingarna... Nu får du passa dig så att du inte får fler barn... Då kanske du måste byta ut v8an mot nån folka buss:) Nej men skämt o sido...

Allt går ju egentligen... Jag och mina syskon är 4 st och vi åkte runt i en e32 735 på den tiden det begav sig... Det funkade...Alla åkte inte alltid med..

E39an räcker helt klart till vagnen... Vi kör en emmaljunga duo... Vill jag ha extra plats så plockar jag ihop vagnen fullständigt... Dvs tar av hjulen och delar på den...

Ett lastgaller/lastnät är att rekommendera så att man kan lasta lite högre upp dock... Var också inne på en 330 el 325 e46 touring innan e39an införskaffades
to
319
tobmag
525iT -03
Tja jag har ochså tvilingar ca 11 månader gamla så tvillingvagn i bagaget plus allehanda väskor o dyligt, 2 st britax stolar modell större i baksätet är inga problem(en stol i mitten och en till höger). Frugan får plats där bak hon med (i baksätet alltså) om småknoddarna skulle börja gnöla för mycket.

Nä så inte fan behöver man åka V70, tack o lov ;-)

Tobmag
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Har själv en syskonvagn i skuffen och då är det, precis som Barre skriver, 1/3 golvyta kvar, men..... det är ju en herrans massa plats ovanpå vagnen också. Glöm inte att hissa upp lastnätet bara.

MVH

Joachim

En gång Volvo - aldrig igen !!!!!
Lappen1
Har e 39 två ungar funkar bra, hade v70 n innan den är skamligt liten,

nä så jag svär inte längre det gjorde jag förr.

Flera gånger gånger Volvo - aldrig igen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.