|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon har testat Mekonomens länkarmar? Om kvaliteten är shysst,Bmws verkar ju suga rätt rejält!! Har en 320 touring -02 som gått 8500mil. blackbird. | |
| köp på biltema, 699 eller 799, likadana som mekonomen skulle jag tro, fast dom tar 1399:- eller liknande, köpte på b tema fast dom har ju inte rullat så långt än, så kvallan kan jag inte svara på | |
| Misstänker att det är samma tillverkare oavsett var man köper dem. Ev BMW-logga lär dock vara bortslipad om det finns det på "originaldelen". Någon som kan bekräfta / dementera? | |
|
mekonomens är samma fast med bortslipat bmw-märke. Monterar mekonomens nästan varje vecka på jobbet och dom funkar kanon. |
|
| ok!Det blir nog mekonomens eller vågar man testa biltemas??? | |
|
gå till biltema och kolla på dom, har för mig att den var slipat på dom med, nummer + antar det var loggan. Tror inte det har någon som helst skillnad, jag köpte på BT håller den 1 eller 3år skit samma, tar bara ca 1,5tim att byta.... |
|
| ett tips byt länkarmsbussningarna när du ändå byter. och dra fast muttrarna hårt som sitter vid hjulet och "under" motorn den i mitten, | |
| Var och kolla på biltemas, hitta inget bortslipat nr eller logga på dom. | |
| ok då var det på läkarmsbussningarna köpte dom på Mekonomen | |
|
Funkar det att bara lyfta upp framvagnen på pallbockar när man ska byta? |
|
|
ja, men det underlätar nog om du kan stå under bilen, jag lyfte bara upp den på domkraften efter jag kört upp den på lyften. finns lite under mek tips |
|
|
Har precis kommit in från garaget efter att ha bytit dom nedre bakre bussningarna i fram. Alltså dom som sitter på den undre länkarmen . Köpte dom på mekonomen idag för 736:- för 2st . Dom som satt på bilen var BMW orig. På mekonomens bussningar var artikelnummret bortslipat utom dom 3 sista siffrorna o dom var samma som på mina BMW orig. Så det är allstå samma bussningar som BMW säljer. Arbetet tog förresten bara 2 timmar inkl. 2 ölpauser. |
|
| Kan med säkerhet säga att större delen av reserv delar som man köper på mekonomen, autoexperten mm är samma som org i de flesta fallen | |
Malman |
Jämför ALDRIG biltema med mekonomen.... 3års garanti hos mekonomen är 1år mer än org! |
|
Hej! Gick det att byta de bakre bussningarna utan att demontera länkarmarna? Framvagnsinställning? Märkte att det är dags att byta på min...... |
|
|
Man behöver bara ta loss den stora aluminiungrejen som sitter under motorn o sen släppa ner bussningarna. Det tog en stund o få loss bussningarna men me lite våld så... Dom nya slänger man dit ganska lätt, använd lite fett eller diskmedel så går det bra. Har inte gjort nån framvagnsinställning än, o behöver man ens göra det? |
|
| Hur vet man att det bara är bussningarna man behöver byte och inte hela länkarmen? | |
|
Om länkarmarna/bussningarna är tillverkade av/märkta med Boge, Lemförder eller Elastmetall, så är det samma som monteras av BMW själva. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.