|
|
|
|---|---|
|
Har upptäck ett konstigt dånade och typ vibrerende ljud. Det känns liksom när man glider sakta. Det låter typ under mig. Kan det vara någon bränsle pump eller någe som håller på att ge upp? Tacksam för svar. | |
| Fan...är det ingen som har nått förslag.??:) | |
|
kanske stödlagret mellanaxeln.. är det bara när du kryper fram.. eller vibrerar det vid gaspådrag också.. bränslepumpen sitter väl bak i tanken så den tror jag inte att det kan vara... länkarmsbussning bak men det ska ju inte märkas då man kör sakta smyger fram utan det visar sig då man drar på eller om man åker över gupp och sådant.. verkar svårt at komma på vad det kan vara eftersom du säger att det kommer under förarstolen har aldrig hör nått sådant Bimmer |
|
| min bränslepump gav upp på min 540 och den hörs inte när den sitter i tanken så det borde iallafall inte vara den | |
|
Kolla stödlagret som föreslagits. Symtomet borde vara att vibrationerna ökar vid gaspådrag. Återkom när du testat Widehall |
|
|
Eller kan det vara homokinesknuten eller vad tusan den hetar det är väl knuten bak mot bakaxeln som kan torka och kärva den kan väl generera ett väldans oljud som jag förstått Bimmer |
|
|
Okey..det var lite förslag det. Det låter ingenting när jag drar på för fullt, gör jag en kick down så märks det ingenting. Utan om jag lägger i D, så hörs det typ ingenting men sedan när jag släpper upp bromsen så blir det ett doft dånande ljud när jag glider iväg, kommer typ fram ifrån(ljudet alltså) och svänger jag ratten så blir det som ett vibrerande i den sammtidigt. Har tänkt att det kan vara servon men det borde inte dåna bara jag glider ivär tycker jag. Och det var inte något sådant ljud när jag köpte den. Det är det bästa jag kan förklara tror jag:) MVH// |
|
| hmm knepigt | |
kliro |
Hej Det kan vara Bromsklotsar fram som är slut ,eller kärvande bromsok. Hjullager fram dåliga ev |
| Ok:)..ska kika på det där men bromsarna. | |
|
Men hjullager?-kanske. För om jag gasar iväg och kommer över 30km/h så hörs det inte nå, och det vibrerar inte heller. Men saktar jag in och trycker på bromsen då dånar det typ, och vrider jag ratten fullt åt tex höger för att parkera så hörs det mer. Och ljudet komem typ efter lite hårdare körning, eller när man har kall startat den. Och symtomen är typ bara under 30km/h!! Mvh Toffe |
|
|
Hej: Tomt på vätska i styrservon??? MVH: Sakke |
|
| SERVON. Ska spring ut å titta på de:)..återkommer med svar strax. | |
|
Jag har varit ute å kikat, jag tittade i en svart liten burk, med grönt på locket. Det stod "Servokung" typ i den tyska instruktions boke. Det var lite vätska på botten. Ingenting på den lilla stickan som sitter på undersidan av locket. Troligt att det är för lite servo olja då. Vad ska jag ha för Servo olja?? Mvh Christofer E |
|
|
Hej det står på locket vilen olja du skall ha .. fyll upp sen är det väl bara att hoppas på att det är bra Lycka till Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.