|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha tillbringat en helg i Stockholm med Iron Maiden konsert på Globen, vilket i sig är rätt ointressant för de flesta men följande mätning gjorde jag: Efter att ha legat på 130-140 km/h på motorvägen (från södra Småland) samt en del stadskörning från Birger Jarlsgatan till Globen (dessutom lantis som man är) hade jag en genomsnittlig förbrukning på 0,87 l/mil. Detta är inte enbart enligt färddatorn utan riktig mätning liter bränsle/antal km. 47,2 liter på 54.5 mil. Föregående mätning gick den på 0,79 l/mil. Inte illa för en 12 år gammal bil. Bilen i fråga är en 325 coupé -94 med 14300 mil på mätaren samt 15" vinterdäck. M. Pedersen | |
|
Ganska likt min egen upplevelse av att ha åkt till sthlm och sett maiden, fast jag lyckades köra på 0,81 =) Mvh Johan |
|
Vantage |
Klart godkänt:-))) Kör till jobbet dagligen med min -94:a och snittar 0,85. Åker 3 mil enkelväg och det mesta är landsväg. Ligger på 100-120 ungefär hela tiden och har testat åka "lagligt" en tank för jämnförelse och ligger runt 0,80-0,82 då. Vantage |
|
Ungefär de siffrorna låg jag på med min 323i -96 också. |
|
| skiter i vad min bil drar, får inte se maiden ändå | |
|
Var inte så bra som man kunde förvänta sig, iaf inte om man inte gillar nya skivan. Men de fem sista låtarna, då blev det lite (läs väldigt mycket) känsla när alla, exakt alla, stog och sjöng allsång i främst fear of the dark. Men även om jag förväntade mig mera är jag mycket nöjd med konserten, men jag tror nog de kunde göra bättre. De skulle ju komma tillbaka 2008 med "the 80's shit" enligt Dickinson. Mvh Johan |
|
| jasså, hört överallt att de va otroligt bra i gbg iaf. Fan, har inga kompisar som gillar riktig musik, bara negerhop musik | |
|
När alla sjung Fear of the dark var det gåshud på armarna kan jag säga. Vilken känsla M. Pedersen |
|
| är ju klart deras bästa låt | |
|
Nej! =) Hallowed be thy name är den bästa..Men på just denna konsert slog "Fear of the dark" "Hallowed be thy name" Inget ont om fear of the dark, helt klart 5/5 , men Hallowed är 6/5 /// M /// gåshuden fick jag med då. Mvh Johan |
|
| Jag gillar Maiden samt Dickinsom skarpt men Fear of the Dark är långt från min favorit. Kräma exempelvis på Dickinsons CD The Chemical Wedding från -98 nästa gång ni är ute med bimmern så fattar ni vad jag menar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.