|
|
|
|---|---|
|
Hej Ger det något att porta en orginal M20B20 topp utan att byta ventiler osv? Hur ska man då porta och hur mycket? Någon som har erfarenheter om detta med portning ? Kan nämna att jag har trimkam, extraktor och öppet filter Mvh Lyrre | |
|
Du kan porta utan att byta ventiler, ett tipps är ju att 325:ans ventiler passar i sätena, du måste bara mira upp dom. D.v.s du klarar dig med att mira du behöver inte byta sätet i sig. Sedan hur du ska porta känner man väll? Jag har börjat på min M20B20 topp, den är grov portad. Åkte med den i sommras gick helt okej. Men den måste få sig en till dos av portning tror jag. |
|
| Okejokej :) Mira vad betyder det ungefär ? aldrig hört ordet bara :) men du det lät ju bra så egentligen är allt på känn hur mkt man vill porta osv men då måste man ju porta på rätt sätt med! Avgas ska dom va lika stora som extraktorns rör hela vägen eller ska dom va lika stor vid mynningen och ju längre in i toppen dom går ju grövre blir dom ? hur får man ut bästa effekt ? Insugsportarna? Hur ska man göra där ? | |
|
Mira är ett verktyg du andvänder för att fräsa/slipa/kalla det vad man vill ventilsätet, ex. för att få in större ventiler eller ändra vinkeln på sätet. Det där med portning är ingen enkel match, förslagsvis så frågar du någon som har sugmotor portat någon B20 topp.. Jag kan inte ge dig svar på dom frågorna. |
|
|
Ett tips är att skaffa M25 insug och spjällhus med, tillsammans med ett bättre grenrör och en annan kamaxel. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Okeej, jag har tänkt skaffa ett större spjällhus och borra upp orginal insuget... trimkam å extraktor har jag som sagt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.