|
|
|
|---|---|
| min z3a slog om till 20000mil idag. har jeg kanske sveriges mest körda z3a? de flesta har ju gått betydligt mindre. | |
|
Oj! Jag har inte sett eller hört om någon Z3 i landet med en mätarställning på den nivån. Min passerade 4000 mil i somras så jag ligger verkligen i lä :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
20000 mil? Oj oj oj.. Min har gått 8900 nu. Då kan du ju rapportera driftstörningar som hänt under alla dessa mil så vi andra vet vad som väntar.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Hej! Sålde en av mina 2,8 i höstas den gått drygt 15000 mil välservad och lackbehandlad, jag kunde inte känna någon skillnad i väghållning eller något annat mot min andra en 2,8 som gått 7000 mil. Milen saknar betydelse det är skötseln av bilen med service, tvättande , polering mm som avgör i slutändan. Så alla som står i valet köpa en bil med lite mil...ingen fara om servicen skötts det är min erfarenhet. Jag tror din bil som gått 20000 mil har samma erfarenhet.... |
|
| Det har varit mycket problemfria mil och bilen känns fortfarande ganska fräch. jag köpte den för lite mer än ett år sen av en kompis som hade den i lite mer än tre år. Bilen hade gått strax över 10000mil när han köpte den och det enda han gjorde med den under tiden han ägde den va o byta olja och bromsklossar. När jag köpte bilen av honom hade den 18040mil på mätarn. Då bytte jag termostat och batteri. Felen som e på bilen idag är sliten fläktkoppling (går upp lite i temp vid långvarig kökörning) slitet spakställ (lite glappigt) belysningen till ventilationsreglagen har slocknat värmereglaget funkar inte som det ska (antingen full värme eller ingen värme) samt att jag fick ombesiktning på glappiga spindelleder. väghållningen e fortfarande kanon o man kan inte tro att bilen har gått så långt om man inte kollar på mätarn. | |
|
Jag har kanske den M-maskinen som har gått längst, över 15000 problemfria mil =) /// Viktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.