|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni? för och nackdelar? i en e30 cab.... ganska lite plats... och är det 5,25" som sitter i panel orginal? MVH | |
| Midbas kontra sub eller? annars så blir du nog nöjd med en 12" och ett ordentligt steg. | |
|
Ja, mer än ofta räcker en tolva om effekt ges. |
|
|
jag har allt redan.... har ett kenwood monoblock på 1X1200w... rejält. har två 12" 500w kommer fan inte ihåg vad dom heter... dyra!!!! för några år sen iallafall... har en styck kicker 12" 4st dyne audio 6,5" och är nog ute efter rapp bas... inte så mycke sub... är rädd för att jag måste luta 12an eller ha den vänd mot baken... ska ev bygga i 12mm plexi o börja imorgon.... sån jävla besluts ågren.... |
|
|
Det går nog att få till hyfsad bas med de 4 dynaudio elementen om det är midbasar eller basar du har och inte mellanregister , men du måste få fram högtalarparametrarna på dom så ngn bilstereofirma kan räkna fram rätt låda till de och din bil. 12mm plexi är nog i tunnaste laget tror jag , normalt bygger man i minst 19mm mdf vilket nog även i 12mm:s tjocklek är hårdare. Ditt steg är det gammalt eller? Kenwood har idag inget monoblock som ger 1200wrms utan det kraftigaste ger 1000wrms vid 1-Ohm(KACPS811D) vilket har du och vilken är lägsta belastning det klarar? |
|
|
oj... kan inte nummret i huvet... silver med en blå diol som är tre kantig och en lucka som öppnas automatiskt över fläckt och dyligt... är nog ca 4-5år nu... men har nog ändrat mig lite.. det är ju mellan register jag har och så bygger jag nog som vanligt i 22mm mdf utan frontan och gavlar som blir i 16mm plexi( hittade det på jobbet idag...) och med mina 2 12" kommer inte ihÅg märket vilket gör mig galen!!! vet att dom är på 500w svart kona med rött skum eller vad man nu kallar det som rör sig med en vit symbol mitt i..... känns väldigt vanliga i billjuds byggande.... cervin vega!!!!!!! där satt den..... men så får det nog bli... funderar på att sätta 2st 6,5" i handskfacket på något dålt bra sätt.... känns som man spelar i 140db men en 12" som jag har nu men av cabbat i 100 så hör man inget alls... sjukt.... borde ha växt ifrån detta men.... |
|
|
Ditt steg låter liknande till utseende som det jag har i min bil, ett KAC PS501F som ligger på 4x150wrms@14.4V avsäkrat 80A och har en blå diodbelyst triangel med en lucka som flyttas för att öppna åt en extra fläkt. Även indikering för "low voltage" "overheat" mm.. mitt är oxå 4-5 år.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.