|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har en E46 01 och jag undrar hur svår kabeldragningen är i en sån. Jag har själv inte tittat så det är lättare att fråga dom som vet. Jag skulle vilja dra högtalarkablarna till ett slutsteg i bakluckan för att sedan koppla det till ett lågnivå-ljudkort i en dator som jag tänkte ställa i reservhjulsutrymmet. Sen vill jag dra kabel till consolen (DVI) och ev nån mer antar jag för en touchscreen i fram. Sen tänkte jag mig ett WIFI-kort och lite mer godis. Känns som jag måste veta hur mycket jobb det är med kabeldragningen innan jag planerar vidare. | |
|
De e skoj med datorer i bilarna, kan inte svara så mycket på din fråga om kabeldragningen, däremot kan ja en del om touchskärmarna, byggde om min rätt rejält. Jag kör en VGA och en USB från bagagen till skärmen, det blir lite pillande, men funkar bättre än jag förväntade mig. Inte helt klar ännu, men det funkar. Finns lite bilder om du vill se, inte en BMW, men ändå... Länk |
|
|
Glömde föresten huvudpoängen angående kabeldragningen, dessa kablar har jag dragna mellan skärmen och bagagen: 1 x VGA 1 x USB (har en hub bakom skärmen) 1 x Signal från tändningen (för att starta/väcka datorn) 2 x Signal knapp kopplat till on/off, för hårdreset eller väckning. 1 x Audio, för att få en extra audio-in om man vill koppla in Mp3-spelare eller nåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.