|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Topp Hårdare ventil fjädrar hårdare ventiler portad Topp. mira frästa ventil säte, Avgas/insug Arp pin bult. Block Disel vev från 24,td m20b25 Original kolvar m20b20 original stakar. Ska bli 8.0.1 Komp. o ringat = original packning nya ramlager o vevlager. högflödes olje pump stödgördel ppf stora spridare Typ 430 cc stor soppa pump 2,5 tryck rör Kraftig ic som hänger med, Förslag???? gärna en som ligger i fronten. Grenrör PPF Turbo T04 wg förslag? dump förslag? kam förslag? turbo kan PPF funderingar, Tänkt o skaffa ett Riktigt Styrsystem när motorn är klar,, men Tänkt o skaffa mig en massa Info om styrsystem o dyligt. Har funderingar på Haltex. haltex är ett komplet styrsystem som man kan styra ladd,luft,täning, mm ? Berätta gärna lite ni som har erfarenheter av Haltex,samt vilken moddel som är bra. Rätta mig gärna om jag har fel. samt om något fattas eller ej går ihopa. Tänkt o ladda 2.0 ca mindre eller mera, håller de med dessa sakerna=? eller vad behövs kompleteras? Inte tänkt o landa på 700hk, utan mera lagon ca 300 350 hk om de går.! Tommy |
E30_320i |
glömde säga, Tänkt o köra ren E85 i tanken. fyll gärna på om de e något som ej är bra, samt om något måste kompleteras! Tommy |
|
Ett par saker du bör tänka över kanske: "stora spridare Typ 430 cc" Med E85 så kommer dessa bli för små, lika bra att du tar i då jag vet att du kommer vlja ladda skinkorna då du liks byggt en bra motor. "Turbo T04" Något trevligare agg som gör motorn rättvis kankse? GT37, HX40 e.t.c. "kam förslag? turbo kan PPF funderingar" Z45 kamaxeln från PPF är trevlig. "Tänkt o skaffa ett Riktigt Styrsystem när motorn är klar" Ett riktigt styrsystem är A & O då du ska trimma. Försök hitta någon kontakt där du bor som kan ett system och kan hjälpa dig med mappning och ev. installation. Det är alltid bra med support. "Tänkt o ladda 2.0 ca mindre eller mera, håller de med dessa sakerna=? eller vad behövs kompleteras? Inte tänkt o landa på 700hk, utan mera lagon ca 300 350 hk om de går.!" För att ladda 2kg bör du verkligen tänka över valet av turbo, sakerna håller kanske en stund.. En sådan motor du specat bör ge kring 400hk på 1kg ladd med en vettig turbo, så några 2kg behöver du inte för att ha 300 - 350hk. Är det verkligen så?! |
|
E30_320i |
vad är GT37 för agrigat då? lite info om någon av de agrigaten? Är det bra respons i de? läste lite om smt6 så ska nog köra på de till en början,.!! har en polare som e jävlig på el, och smt6,. vad ska man satsa på för pump o spridare då `? några förslag? |
E30_320i |
Klar man vill ladda fett, vinter nu ju!! haha |
E30_320i |
Länk Hx35 tror ni inte den blir kanon?= ska börja handla grejor i morgon så skulle va bra o fått planera min Setup innan man början handla grejor! men till våren ska den va färdig.. e de tänkt |
|
jag har hört att piggyback suger.... men aldrig testat det själv... Är inte Hx35 lite liten om du vill ladda lite... snabb spolup iallafall.... och 430cc spridare på e85 är på tok förlitet... Samt du kan ladda mer med e85 för att få samma resultat med vanlig soppa. grova regeln: 1bar är lika med 100% på motor effekt.... i dina fall ca 350hk utan problem.... |
|
E30_320i |
vad är HX40 för agrigat då? är det en lagom turbo med bra o tidig respons på 1kg ladd? vad är E85 för någon, alldrig hört, Men vilka spridare är o rekomendera då? Samt pumt till de? vilken dump o Wg lämpar sig för denna setup? Tack sam för allt hjälp !!! Ja piggy back, hört massa skit om det med, men lika många positiva till de. verkar ju ganska lätt med. vad finns mera o Rekomendera för styr system? något billligare? Till en början! Eller ska man kanske satsa direkt på ett Riktgit styrsystem? Vad för skillnad är det på Typ smt6 och haltexv11 eller va de heter! |
E30_320i |
Vet va e85 är. blev fel. Övan! |
|
hade jag haft en polare som vill hjälpa med med el så hade jag kollat in wems sprutet... klart billigt o verkar jävligt bra... går att få för 7k jag hade nog hellre kört med to4 än med hx35.... men iof så finns det många olika t04.. som du sa hx35 är nog jävligt bra respons och så på runt ett kg men vet inte hur mycke ett sånt "litet" agg pallar... |
|
E30_320i |
sålde min t04 häromdagen, så nu blir de Hx40 i stället! någon som har info om detta Agg? var finner man info om vems då? är de lätt o mappa? dåligt med svar på min frågor tycker jag. måste ju va någon som vet. i med jag inte är så värt Haj på de med turbo, men men någon gång ska va den första hehe,. men de ska nog bli bra!! Tänkt o köra Ren E85, o ladda 1kg, max 2 kg, kom gärna med förlag, Dump, wg. ic storlek till denna setup. Topp Hårdare ventil fjädrar hårdare ventiler portad Topp. mira frästa ventil säte, Avgas/insug, Svetsade vatten kanaler Arp pinbultar Block Disel vev från 2,4td m20b25 Original kolvar m20b20 original stakar. Ska bli 8.0.1 Komp. o ringat = original packning nya ramlager o vevlager. högflödes olje pump stödgördel ppf stora spridare Typ ?? stor soppa pump ?? 2,5 tryck rör Kraftig ic som hänger med, Förslag???? gärna en som ligger i fronten.?? Grenrör pulssplittat (PPF) Turbo HX40 wg förslag? dump förslag? kam. Z45 kamaxeln från (PPF) något annat kul man kan tillägga, är så Tack sam för info då mitt Bygge alldeles snart ska börja.. Mvh Tommy |
|
Beror ju på vilken slags modell av HX40 du köpte? Finns rätt många varianter? Vad är det för stl på avgashus? Ett Allt mellan 16 - 20cm^2 blir nog trevligt på din motor. VEMS är väll inte svår jobbat direkt, nu har jag haft turen att en kompis är grymt insatt så jag kan inte hävda att jag behövt sätta mig in. Dock så obesrverar jag rätt mycket :) www.vems.se du kan kika lite där. "Tänkt o köra Ren E85, o ladda 1kg, max 2 kg" Varför vill du köra på E85? Frågar av ren nyfikenhet då motorn kommer klara av samma laddtryck med macksoppa galant. 50mm dump av något fabrikat funkar fint, PPF's minsta IC är trevlig den ryms ledigt i fronten. "stora spridare Typ ?? stor soppa pump ??" 1000cc spridare lär funka om du tänkt köra E85, annars klarar du dig nog med ett par på omkring 550 - 600cc. Soppa pumpar skulle kunna andvända två st 984:or Problemet då du frågar om råd vilka grejjor du ska ha börjar när du säger att du ska ladda mellan 1 - 2kg , det händer mycket på 1kg ladd kan jag lova. Men det du har listat nu så får du en fin motor, men livslängden på 2kg ladd kommer väll inte vara överdrivet stor om vi säger så. 1kg ladd då hänger den med ett bra tag, största problemet med M20in förutom att topparna spricker som det nu iofs finns botemedel mot är att ringlandet på kolvarna brucka spricka. Men så är livet om man ska leka med orginal grejjor :) Mvh peppe |
|
E30_320i |
tja JTP Har inte köpt Turbo en. men är liksom inte så jävla bra på de med Turbo precis, då menar jag valet av Agg, har du någon sida man kan kolla på fina Agg? har fått höra att de går o ladda mera på E85, men tydligen inte,. så jag ska kunna ladda 1kg endån med vanlig 95/98? då räcker det ju lätt med 600cc spridare. håller på o göra min Setup klar för inhandling.fick nämligen ett bra Arv nyligen. ang soppa pumparna, Hur får man de till o pumpa båda två? eller du Tänker på Fuecel i bagaet? men tror du den Ic Räcker ? du har inget bra wastgate som man kan använda. Då lägger jag ner med 2kg, då räcker det med 1kg... hehe! nice Tommy |
|
Anledningen till att du kan ladda mer med E85 är att motorn drar mer bränsle och därav får man kallare avgaser. Men kompsänker man ordenkligt så behöver man inte använda sig av fusken. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Anledningen till att det inte spikar lika lätt på e85 är att detta bränsle är på 104oktan. Detta innebär att bränslet tål högre tryck innan det självantänder (spikar). | |
|
Alfi: Ja det va ungefär det jag ville få fram. Tack för rättelsen. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
tja JTP Har inte köpt Turbo en. men är liksom inte så jävla bra på de med Turbo precis, då menar jag valet av Agg, har du någon sida man kan kolla på fina Agg? Leta reda på en HX40 med 16cm^2 avgashus, du kommer nog inte bli besvinek, karaktären blir rätt "kul" och "lagom". Du kan ladda mer på E85, men ser inte behovet för dig. Du klarar dig med 1 soppa pump om du ska åka på BF98 eller Shell VP, där sparar du lite pengar och krångel. Dom har testat deras minsta IC till ~ 600hk som jag förstog det. Så med den klarar du dig och den går in rätt fint bakom en orginal front. Jag har en riktigt bra wastegate som jag körde förra året med på min E30i. Den kan du få köpa till bra pengar. Skicka ett mail till: Peppe@obiz.se Mvh peppe |
|
E30_320i |
Jag har lite brått. men jag mailar dig,. direkt så kan du kanske ge lite info om wg till mej,. Svarar senare här inne" Tommy |
E30_320i |
tja! Aha så du Tror den Ska Räcka den ic n ? Men läst lite i Bilsport angående Ic o Turbo, o vad jag hadde för mig så Ska ic vara Rätt storlek Till Turbo, Alltså skicka in Rätt lugft mängd. Har kanske Fel, de kanske inte spelar så stor roll då.! Aha så man kan ladda mera med E85 edån. men ska köra på 98oktan. det med Bensin Pumpen, Passar den o Original Tank, eller får man bygga om o dyligt? Var hittar man Bensin Pumar, Typ 984, är där något märke på den pumpen? |
| www.pure-pf.com dom har både Bosch och Wallbro. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.