|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag läste att nya RS6:an skulle få ca. 550 hk. Vad det gäller att jämnföra S6 mot M5 så heller jag väl med om att M5 säkert är vassare, har dock inte haft förmånen att prova en M5:a, än iaf =)... Men S6 är en trevlig bil kan jag intyga, finns som kombi om man vill ha, är fyrhjulsdriven och är faktiskt 90000:- billigare än M5. MVH Christofer |
|
|
Varför envisas alla med att jämföra S mot M? Jag tycker helt klart man ska ta toppmodellerna mot varandra och då tar vi RS mot M. Just nu har ju inte RS6 släppts så kanske därför ni envisas med att jämföra med S6an.. Mvh Johan |
|
| Grelle: Jag tycker man får väga in vad bilarna kostar också. RS4:an kostar tex från 730k men man får en m3:a för ?500-600k?. Nu ligger BMW iofs en generation bakom än så länge. Annars borde man väl ta R8:an mot Z4 M Coupé vilket kanske inte hade varit helt schysst. | |
|
Eftersom BMW är en generation efter så kanske man tycker att S4 passar bättre som konkurrent nu, men det är väl ingen tvekan om att nya M3 kommer konkurrera med RS4an? Just den jämförelsen med M3an haltar ju mycket p.g.a. att BMW M3 snart ska bytas, klart Audis nyligen lanserade bil ligger före i allt, även pris. Och att S6 ställer upp mot M5 är ju för det är de enda dom kan ta för RS6 finns inte än, men jag vidhåller att RS är M:s konkurrent. Ps. R8 är väl snarare än M6 / Porsche 911 utmanare än Z4? Audi TT mot Z4 i min värld.. Mvh Johan |
|
tyrell |
ursäkta om jag är lite off topic men jag kan omöjligtvis kalla en bil för sportig när motorn hänger framför strålkastarna, även om de fipplat med fyrhjulsdriften så att bilen driver mer bak, den blir ju inte mindre framtung för det, nåja, för att komma till saken, är motor placerad på samma dumma sätt i alla rs/a* osv och är de mindre modellerna mindre framtunga eller rent av värre pga tvärställd motor. |
|
Om jag kört Carrera Gt / Enzo skulle jag kanske få så snevridna referenser att jag inte uppfattar en RS4 som sportig, men nu kör jag inte ( eller ens ha kört) nån av de bilarna så jag kommer fortsätta kalla RS4 för en sportig bil, och inte bara den, tror det finns många faller Audi som faller inom vad jag kallar sportiga bilar. Mvh Johan |
|
|
Tyrell: Porsche har ju haft sin motor på världens dummaste ställe i evigheter men jag skulle aldrig få för mig att säga att det inte är sportiga bilar. Däremot är det kanske inga sportbilar men det anser jag att mkt få BMW-modeller är med. Grelle: Jag i grunden med om att det är RS man skall jämföra med M men om priskillnaden är för stor känns det som om dem ändå hamnat i lite olika segment. S känns mer att jämföra med 335:an och liknande. Nu är det säkert som du säger att när nya M3:an kommer så kostar den säkert ungefär lika mkt som RS4:an. Däremot känns det som om RS6:an blir betydligt dyrare då S6:an redan kostade ca 760k! M6:an tycker jag dock är på tok för stor och tung för att räknas som någon utmanare till mer renodlade sportbilar. Tycker att Z4:an isf mest påminner om R8-tänket även om skilladerna är stora. TT:n är absolut den egentliga utmanaren till Z4 och det skall bli skoj nu när den får två nya motoralternativ. Trimmad S3-motor och TT RS som verkligen verkade rå! Då får nog Z4 M Coupé se upp! |
|
|
Ett förtydligande bara. Audis bilar kanske inte skall kallas sportbilar även om dem defentivt är sportiga, medan Porsche i allra högsta grad bygger sportbilar och inte familjebilar på steroider vilket Audi och BMW till största del ägnar sig åt. |
|
|
Sportig bil och sportbil är ju två helt olika saker... Har provat TT 3,2 quattro, det är faktiskt en mycket fint balanserad bil med fin växellåda, styrning och ett gött motorljud, även om det inte är någon raket. Skall bli riktigt intressant att prova nya S3:an... MVH Christofer |
|
|
Ja håller med om att sportig bil och sportbil är olika, och här gäller väl det sportiga bilar? Mvh Johan |
|
|
Hmm A4TSF-quattro spöar skiten ur nya 325ix i senaste Teknikensvärld, inte bra, särskilt eftersom A4:an är en 6år gammal konstruktion. 325:an får trösta sig med lite bättre komfort!!!! Är sportighet, prestanda och körglädje inte riktmärket hos BMW längre? |
|
| Sportighet och körglädje antar jag att dem fortfarande har relativt sett men när det gäller prestanda har det väl alltid funnits konkurrenter som varit bättre? Tror mkt det handlar om att konkurrensen blivit hårdare med snarare än att bmw kanske blivit sämre (förutom när det gäller designen då ;). | |
|
Jag anser INTE att det alltid har funnits konkurrenter med bättre prestanda (förutom rena sport/superbilar) än BMW. Men idag finns det många, många med både bättre prestanda och pris samt lastmöjligheter. BMW kan numera bara ståta med körglädjen som enligt mig är det enda som inte har genomgått någon större modifikation (förutom att bilarna har blivit tyngre och lite tystare). Numera har en sportig bil har alltid någon form av körglädje, vilket inte är en garanti för att en sportbil har, just pga viktproblemen. Är det inte otroligt att de gamla engelska bilarna trots ärtmotorer med pinsam motoreffekt klarade av att charma och ge en unik sportbetonad körupplevelse, då som nu. |
|
|
Äger sen 2 mån tillbaka en A4 2,0ts quattro. Kan då lungt säja att bmws 3-serie är en avsevärt roligare bil att köra . Finns bara ett original resten är kopior . Kommer förmodligen aldrig mer äga ett annat märke detta är sista gången jag svammlar och köper annat än bmw. Vill man ha nåt som är bra för man vara beredd att betala mer. Hellre Kaka än Mattias Jonsson spelandes i blåvitt så att säja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.