|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag har precis köpt en M3 Cab -96. Det enda felet på bilen är ett tre cm långt hål i plastbakrutan på suffletten efter att förra ägaren backade på ett vasst utstickande föremål. Är det någon som vet hur man smälter, limmar eller vulkar ett sådant hål? Eller om det finns sadelmakare eller gummiföretag som kan sådant? Jag ringde en sadelmakare och han sa att man fick byta hela suffletten för 10.000,-. Detta är jag inte intresserad av eftersom suffletten i övrigt är fin. Det måste gå att laga det på något sätt... Någon med erfarenheter. | |
| Är det inte dragkedja till bakrutan på E36? I så fall blir det lite billigare om man enbart byter rutan. All laga hålet blir nog svårt. Det enda jag kan tänka mig ar att limma på en bit plast om du hittar något lim som fäster. För övrigt tycker jag att 10 000 kr för en ny syfflett låter billigt. | |
|
Dragkedja kom -98 har jag för mig. Att byta hela sufletten bara för att rutan är dålig är bull, det går att sy i en ny ruta men det bör man nog lämna bort. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tror alla E36 hade dragkedja. Iaf hade min 95:a det. Vill minnas att original plastruta kostar 3000-3500:- eller något sådant. Det finns dock pirat att få tag i billigare: Länk Monterade pirat i min, det var lite pyssel och det skulle sys och limmas utöver utöver att dra i dragkedjan. Det är nog bra om man är två, en som trär i inifrån bilen och en som är utanför. Vill man ha det riktigt perfekt bör man nog låta ett proffs göra det, hamnar man en kugg fel när man drar i blixtlåset får man små vågor i rutan. Mvh /Janne |
|
|
Grannens 325 -94 har sydd ruta. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hej igen. Tack för alla svar. Jag såg inte dragkedjan runt bakrutan, men den finns mycket riktigt där (köpte bilen i söndags). Tack för länken till killen i USA, $142 alltså drygt SEK1000 är inte alls farligt tycker jag. Men trots detta. Finns det inget plastlim eller liknande jag kan ta på så länge? |
|
| Kraftig, transparent teip. | |
|
Nu vet jag inte hur det ser ut men jag skulle klippa ut hela plastrutan, köpa något liknande plastmaterial och sy fast det snyggt. Kan du inte sy så lämna det till en skräddare. De gör de så gärna till bra pris! Laga hålet kommer du såklar tockså kunna göra, antingen limma eller sy på en bit, men hur snyggt kommer det bli? Nä, gör jag som sa först. Byta o köpa nytt är väl onödigt dyrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.