AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
607

Gick ej på alla cyl imorse

Startade bilen imorse och märkte direkt att den inte gick på alla cylindrar , stängde av och startade några ggr med samma resultat !

Sen bestämde jag mej för att ta taxi till jobbet men gjorde ett sista test och startade , bilen gick som vanligt !??! Vad kan ha hänt ??

Ska dock tilläga att igår när jag tvättade bilen så startade jag den 2 ggr bilen var då igång några sekunder (för att flytta den) , kan den ha blivit sur på ngt sätt eller ?

Någon annan som haft samma fenomen ?
Isf vad kan det vara ?

Billy / Kattmannen
Så eftersom den gick ok så tog jag den till jobbet och den gick utmärkt hela vägen.....

Billy / Kattmannen
Det kan ha kommigt in fukt nånstans, det brukar torkar ur när motorn har blivigt varm.
Ja det verkar ha varit så eller så blev den "sur" när jag flyttade på den då när jag tvättade den och bara hade den igång 2 mkt korta stunder...

För idag gick den perfekt !

Billy / Kattmannen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Var bilen kall när du flyttade den så "dränks" stiften och du får misständningar vid start. Vanligt på alla E39or
monterar man NGK Laser platina stift(originalmonters från -99) vilket BMW rekomendera för kortsträcke körare även till äldre M62 så elimineras problemet en del samt att stiften inte sotar igen vid kortkörning vilket är vanligt.
dom ser ut så här. :)
Länk

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.