AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.596

Bästa Bmw försäljarna?

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Har läst flera trådar där folk klagat över servicen vid köp en av ny Bmw. Har också själv flera gånger fått vänta på att säljaren "måste" dricka sitt kaffe eller läsa någon väldigt viktig broschyr. Vissa säger att det beror på att jag inte ser ut att kunna köpa en ny Bmw, men även när min far går in med kavajen kan det ta evigheter innan de äns "upptäcker" att någon kanske vill ha hjälp.

Tänkte därför höra om någon är riktigt nöjd med servicen hos någon av Bmws återförsäljare så man kan dra sig dit när det blir dax för ny bil?
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Pröva Lindholms Bil i Umeå. Trevliga och duktiga säljare och bra service. Har ofta de flesta modeller hemma för provkörning. Jag har köpt två nya och en begagnad bilar där och har varit helnöjd med både försäljningen och servicen.

Just nu håller dom dock på att bygga ny bilhall och finns i någon slags barack på en parkeringsplan längre upp på gatan, men när bygget är klart får dom npg riktigt stiliga lokaler.

Mvh.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har bara mycket goda erfarenheter när det gäller Bilcentralen i Nacka.

De jobbar med en liten och personlig organisation.

Jag har alltid blivit väl bemött där.

*håll till höger, eller gasa* Länk
Hawar
BMW Danderyd, Anders Svensson. Klockren säljare, bra på alla vis och då är jag kräsen.

Mvh
Hawar
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kneippbadens Bil i Norrköping. Seriösa, bra service och bemötande. Det var i och för sig 2-3 år sedan jag hade affärer där senast men då fungerade det bra.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Prova Paulssons Bil i Helsingborg (Peter Karlsson eller Gustav Stjernberg) eller RS-Bil i Växjö (Tjor-Björn Horn). Mycket trevlig personal på båda ställena.
Efter att ha varit intresserad av en 335i Coupé ringde båda försäljarna upp mig igen efter någon vecka och fråga om jag fortfarande var intresserad och om jag hade sålt min egen . Hur många gör det? Dock blev det ingen affär pga. jag blev mer eller mindre idiotförklarad av min närmsta omgivning när jag ens kom på tanken att byta bort min lågmilade Alpina (2800 mil, sv-såld)

M. Pedersen
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller med om Kneippbaden. Mycket bra att ha göra med.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Utan jämförelse, Acke Bergström på Sala Bil som tyvärr slutat sälja nya BMW/ Stamkunden.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Kul att höra att det fortfarande finns försäljare som tar sitt jobb på allvar.
Fortsätt fylla på med dem ni är nöjda med. Bra säljare bör ju ha många nöjda kunder.
Buspelle
Har handlat bil av både BMW Danderyd, Borgs Bil och Bilcentralen och tycker samtliga håller bra klass.
A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
Bilsalongen i Skövde har en bra försäljare som heter Kåre.

EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Håller med om att Kåre på Bilsalongen är bra. Har aldrig köpt bil av honom men alltid blivit bra bemött.

Säljarna på BMW Group i Göteborg har jag aldrig hört ett gott ord om, och jag har aldrig blivit bra bemött där, men blev riktigt överraskad när jag var där sist. Christian Arksund (tror jag han heter) var riktigt trevlig, var snabbt framme när jag tittade på en bil och undrade om jag ville ha hjälp. Att få provköra var heller inga problem. Det är stor skillnad mot de andra dryga försäljarna där. Det kanske finns hopp för dem i alla fall, hoppas han kan lära de andra hur man beter sig mot kunder.

Kanske ska tillägga att han håller till på övervåningen, d.v.s. säljer begagnade bilar.
Kl
26
Klasssse
525 Touring 01
Hur mäter man fram en bra säljare???
Om han är framme och frågar om man vill ha hjälp, innebär det då att det är en bra säljare.
Glöm inte att vi som kunder beter oss på ett speciellt sätt och att säljarna
försöker läsa kunden.
Jag tror inte att de försöker vara nonchalanta alltid, men många gånger så vill man som kund kolla i lugn och ro för sig själv.
Tycker heller inte att det är nåt fel med att fråga om hjälp när man behöver det.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
André Mägi på BMW Group Göteborg är bra att ha och göra med. Han har visat sig mer hjälpsam än de övriga säljarna på BMW Group.

Jag hittade en E39 på BMW Group gbg och kikade på den, provkörde den och det var André som hjälpte mig med bilen. Han var samarbetsvillig och bra att ha och göra med, resultatet blev att mina föräldrar köpte bilen av honom. Senare köpte en vän en E39 Touring av honom eftersom vi tipsat om hur nöjda vi varit.

Det var en del problem med bilen och verkstaden var inte så roliga att ha och göra med, de var till och med direkt otrevliga mot oss, men när vi vände oss till André som sålde bilen till oss så fick vi mycket bättre hjälp. Han ordnade även lånebilar till oss när bilen var inne på reparation. När man sumerar allt så tycker jag att han skött sitt jobb mycket bra. Dessutom trevlig och kommer och hälsar när han ser en i hallen.

På BMWCS provkörningsträff, när jag och J.L var på väg till parkeringen för att få provköra så kommer André fram och hälsar och frågar om vi hade tänkt att prova nya 335:an. Jo visst säger jag, men jag hade hellre provat den där och pekar lite skämtsamt på en M5 E60 som står i hallen. Till min stora förvåning, frågar André helt allvarligt om jag vill att han plockar fram M5an till mig. Jag avböjde till att provkörningen, även om det hade varit riktigt roligt. :-)

___
Bilen: Länk
ja
83
jala
335i (E93) -07
Hej! Jag håller med om att Kåre vid Bilsalongen i Skövde är en ytterst bra säljare. Enligt min uppfattning är han kunnig, står för sitt ord och det som jag värdesätter mest: återkommer med besked/information inom utsatt tid. Ett exemepel på hans servicemässighet kan jag nämna en "episod" där jag blev lovad en uppsättning begagande vinterdäck gratis - efter genomförd affär. När jag skulle hämta ut bilen visade sig att de begagnade däcken inte fanns kvar. Som "plåster på såret" fick jag ut en uppsättning NYA VINTERDÄCK". Till saken hör att jag bor i Stockholm och åkte förbi Bilsalongen i Skövde av en tillfällighet och fick förtroende för försäljaren, vilket slutade i ett nybilsköp.

Det jag har att jämföra med är Bilcentralen i Nacka där blev behandlad som "osynliga mannen" och efter många om och men när jag lyckades fånga en försäljares intresse så fick jag ett otrevligt och snorkigt bemötande. Min icke vetenskapliga studie drar en slutsats att Stockholmsfirmorna prioriterar företagskunder där pengarna finns, på bekostnad av att privatpersoner får ställa sig i "ekonomiklass-kön" med mössan i hand. Det är i sig inget fel på att sätta in resurserna där det ger mest kulor, men då skall man vara tydlig i sin verksamhetsidé och ange hur man tänker hantera sina olika kundsegment, d.v.s. inte måla upp en bild över att alla skall bemötas lika om så inte är fallet. I mindre städer, som t.ex. skövde, är bilhandlarna mer beroende av privartersoner eftersom andelen företagskunder är lägre i jämförelse med storstäderna.

Jag vet inte om mitt inlägg tillför något men eftersom jag, och många andra, är snabb på tangeterna när det skall klaga känner jag att även positiva sidor skall delges.

Jag skall byta bil i vår och kommer förmodligen även denna gång att åka de 70 milen för att göra upp en en bilköp.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stina på Borgs, Stefan på BMW Solna är de jag skulle handla av i Sthlm om jag nu mot förmodan skulle bli övertygad att nyare BMW håller nån slags kvalite jmf med äldre generationen. Annars blir det nog att åka ut i landet en sväng:)
Mvh
Asken
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kan även lägga till:
Mikael Spetz, Autopartner Linköping
Viktor Jigström, BMW Group Gbg
Jan Backenheim, Theanders Lund
Ercan Okur, Förenade Bil Mö
Claudio Lovric, BMW Group Solna

Instämmer angående Stina på Borgs, Peter på Paulssons å Thor-Björn i Växjö!

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-)
Kr
29
Krabi
530DA Touring 2000
Acke Bergström Sala Bil absolut nr Ett. Håller på lite som hobby än.
Linkan

Många mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.