AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.036

Start problem m3a e36a

Da
20
Dastas
M3 Cab E36
bilen stäldes av nu för vintervila dock började den läcka lite olja!.. tog reda på lite info och de visade sig efter ha rivit ner de mästa i fronten och följt oljan vid alla kontakter att det kan komma från ventilkåpan så ny packning hämtades och allt byttes monterae tillbaka allt och dags för provstart.!

men NEJ den startade inte. först låter den lite seg som att startmotorn får för lite kräm men motorn vill inte gå runt. den försöker men sen går tillbax!

någon som har någon ide?

mvh
Tom
Grusse
Du får koppla till startkablar från en annan bil, och sedan nöta länge på startmotorn. Du kan även hålla full gas några sekunder med lite mellanrum, så brukar dom tuffa igång efter ett tag. Dock så går dom inte på alla cylindrar till en början, men efter lite varvande så kommer dom igång en efter en.

Jag vat inte varför dom blir så där svåra att få igång, men antagligen så surar dom ner sig? Jag har haft problemet när jag startat bilen när den varit kall och endast kört in den i garaget, alltså endast åkt några meter. Sedan dagen därpå så har problemet som du beskriver uppstått.
Da
20
Dastas
M3 Cab E36
okay!.. men har liksom testat att dra igång den utan tändstift och allt altså bara få den att gå¨runt men ja den vill inte. hittar inte något bra sett att dra runt den förhand heller :(..

men kan iofs testa men lite surt att kröka nått i mortorn
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Du har inte rört kammarna då?

Da
20
Dastas
M3 Cab E36
nej det har jag inte.. men kanske har hittat problemet måste bara upp tilll garaget någon dag o testa detta fel "om det nu e det" :D
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
okej. Säga gärna till hur det gick!

Da
20
Dastas
M3 Cab E36
Hehe ja du nu statar pärlan ialla fall :)

Felet ja eller vad man ska säga e ju bara pinsamt igentligen..

Kom upp häromdagen och tänkte nae idag ska det ordnas detta felet.. satte mig i billen som står på pallbockar och bara.. tittade...
oo ja där va felet?..

hehe Handbromsen va i och en växel.. så ja då kan det vara svårt att dra runt motorn :P hehe inget man tänker på när bilen står på pallbockarna

men men misstag gör man ibland nu e hon ialla fall iliv :) och ja tror jag klarar mig utan att byta vanos också då ingen ny olja har kommit på golvet sen bytet av ventilkåpspackningen :)

wie!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.