|
|
|
|---|---|
|
Alpina B10 med switchtronic är utrustad med den fyrekrade ratten, i vart fall de tidiga modellerna 97/98 osv. Har någon av de senare årsmodellerna utrustats med en treekrad ratt med motsvarande funktion - och går det i så fall att byta? | |
|
Min farbror har en B10 V8s -02 och den ser ut så här Länk så det borde ju passa. Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Bytte inte BMW till tvåstegs airbag årsmodell -99? Ratten passar fysiskt men elektriskt är det helt andra anslutningar. Borde ju rimligtvis gälla Alpina också. Mvh /Janne |
|
| Japp, BMW bytte 03/99 till tvåstegs airbag. | |
| Tack för snabba och bra svar. Om jag förstår er rätt så är det alltså kört att "uppdatera" till en treekrad ratt om det gäller årsmodell 97/98? | |
|
Ja, om inte Alpina hade treekrad i sitt sortiment för de årsmodellerna. Alternativ 1: Om du kan leva utan Switchtronic kan du sätta i en treekrad BMW-ratt (inte så kul kanske....) Alternativ 2: Fixa en treekrad BMW-ratt och fixa till Switchtronicfunktionen med hjälp av delar från din originalratt (inte så lätt att få till snyggt kanske....) |
|
| Nja, klipp och klistra är väl inget bra alternativ. Frågan gäller för övrigt en granne nästgårds som har en B10-98:a och han var lite sugen sugen på att "uppdatera" vagnen. Jag får helt enkelt vidarebefordra den dystra nyheten. | |
|
Är där inga här som passar? Denna katalogen gäller B10 V8 Länk M. Pedersen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.