|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Vad värdera ni min bil till? BMW 316i Coupe -94 19000 mil, Diamantsvart Metallic. Import -97, Full dokumenation/Serviebok. Dubbla Airbag. El-/hissar/lucka/speglar/värmestolar. 15" fina alufälgar. Fin stereo. Fint skick. Tacksam för tips. | |
-:BeeMWe:- |
Jag såg en annons på en 316 95a 10 000 mil i Uppsala nya tidning för drygt 50 papp... |
|
Jaså, lät som ett fynd. Men det var garanterat ingen Coupe. |
|
| BeeMwe, var det inte du som skrev "man får vad man betalar för" under en annan tråd?! | |
|
55-60.000.- Det är en ganska slö bil med många mil. En 318iS från samma år med motsvarande mil ligger kanske på 65-70.000.- Mr C |
|
Donk |
Jag gav 62000 för min 316 -96 för några månader sen. Nästan nyskick, 14000 mil med klimatanläggning mm. Dock var det ingen coupé men det borde ju bara skilja några tusenlappar mellan en sedan och coupé i den här prisklassen. /Donk |
pp: Näe troligen inte, u kan nog ta ut lite mera och få den såld. eraabos: Japp |
|
Några tusenlappar i skillnad på en Sedan och en Coupe tycker jag låter lite dåligt. Om man kollar på Privat Marknaden och på Bilföretagen på sedaner och på coupér så brukar en coupé stå i mellan 10000-15000:- högre. Rätta mig om jag har fel. /PP. |
|
Ingen 325a detta... Men prova och se... |
Donk |
Jag skulle nog iallfall inte lägga 10-15000 kr extra för att få en coupé i den prisklassen det handlar om, men det är mycket möjligt att det är så. Lycka till och hopppas du får så mycket som du vill ha för den. För övrigt så har man ju sett 91:or och 92:or för 55-60000 kr så prisbilden verkar ju variera en aning om man säger så. Vad ska du köpa istället? /Donk |
|
Jag ska inte sälja den. Jag är faktiskt mycket nöjd med den. Tänke bara höra vad ni hade och säga om den. Dels så tycker jag att E36:or är alldeles för högt värderade. Man kan ju för tusan köpa en 540 -93 för samma pengar som många begär för sina 320 92-94or. Och det är ju en oerhörd skillnad på bil alltså. |
|
Donk |
eller så är gamla 5-serien grymt undervärderad... Kollade på diverse 5-serie bilar innan jag köpte min men tyckte den blev onödigt stor och framför allt dyrare i drift. Som student är en 316 det perfekta alternativet, så slipper man ju fortkörningsböterna också :-) Jag är också riktigt nöjd med bilen fastän det är en så kallad "snikmodell". Den har ju ändå alla kvalitéter som övriga BMW-modeller har förutom lite färre hästar under huven. Hur mycket soppa drar din 316? Tycker min drar lite mycket, 0.90 l/mil nästan exakt vid varje tankning. Dock så är det en del stadskörning med kall motor och resten snabb motorväg. /Donk |
Donk |
eller så är gamla 5-serien grymt undervärderad... Kollade på diverse 5-serie bilar innan jag köpte min men tyckte den blev onödigt stor och framför allt dyrare i drift. Som student är en 316 det perfekta alternativet, så slipper man ju fortkörningsböterna också :-) Jag är också riktigt nöjd med bilen fastän det är en så kallad "snikmodell". Den har ju ändå alla kvalitéter som övriga BMW-modeller har förutom lite färre hästar under huven. Hur mycket soppa drar din 316? Tycker min drar lite mycket, 0.90 l/mil nästan exakt vid varje tankning. Dock så är det en del stadskörning med kall motor och resten snabb motorväg. /Donk |
| Har inte haft bilen så länge. Så jag har inte fått nån direkt uppfattning ännu om vad bilen drar. Men jag kan ju lungt säga att den är betydligt billigare i drift än vad mina tidigare BMW bilar har varit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.