|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta lite om reservdelspriser jämfört med andra märken. Funderar på en 525i -91-92. Är delarna till bmw lika dyra som ryktet säger? Tacksam för svar | |
|
E34: har faktiskt riktigt humana reservdelspriser. Så länge man inte snackar M-delar. Gerhard// |
|
| har jämfört priser på slitdelar till bmw e34,volvo 850,audi 100,så har bmw biligast reservdelarna"mekonomen" | |
| Det är tom så att BMW originaldelar kan vara billigare än sk piratdelar som hos tex Mekonomen. När det gäller Volvo så är BMW billigare än de nyaste modellerna tex S80. | |
| Är och rekomendera köp orginal bromsprylar | |
|
Hejsan BMW vänner! Hopas ni överlevt midsommaren:-) Vill bara göra ett litet inlägg här angående reservdelar och kvalite`. Självklart så är orginaldelar att rekomendera men,jag säger bara men för er (även mig själv)som ändå överväger att köpa icke orginal när plånboken gapar stor och tom,så är mitt råd:Mekonomen.Varför det säger ni då,när Biltema är billigast?Tja, kvalite´n på Biltema talar sitt egna språk.Är det kul att byta stötdämpare och andra hårdslitagedelar på era bilar så vassegoa.Mekonomen håller sina lager med mkt samma delar som dom flesta bil- tillverkare gör.d.v.s dom köper delar från samma tillverkare.Det som skiljer är att din kartong som ex.spindelleden ligger i står det inte BMW på.För övrigt så är det samma del med samma kvalite´.Jag har en gammal Volvo 145:a -74 som jag renoverat under en lång tid och inhandlat delar till både från Volvo och Mekonomen.Delarna är många gånger identiska med samma nr.och fabriksstämpel,med den skillnaden att på Volvos delar sitter en Volvostämpel. Svårare än så är det inte. Ett annat ex.Jag köpte nytt glas med insats till min 525i Touring-92 på mekonomen Hö/fram. Bitema skulle ha 399:-tror ja det var. Mekonomen tog 389:- och då var det Bosch orginal vilket inte Biltema hade. Det finns bra alternativdelar om man vill ha kvalite´faktiskt!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.