|
|
|
|---|---|
|
Tjena BMW-boys Jag har en fundering. Har en 540 som jag köpte i våras. Satt 17" vinterdäck på och jag har vibrtationer i bilen mest runt 120-130 km/h. Bytte till 18" sommarhjul som jag kört på hela sommaren. Värre vibrationer uppstog från 90-140 km/h. I slutet av sommaren får jag punka på vänster bakhjul pga extrem snedslitning innåt. Under den tid jag körde med reservhjulet så hade jag absolut inga vibrationer utan bilen är stabilare än nånsin. Jag drog på vinterhjulen för nån vecka sen igen och har vibrtationer igen. :( Nån som har en bra gissning på varför det var så stabilt med reservhjulet, som f.ö är 15"..kommer inte ihåg vilken profil..med såklart högre än 17 och 18":arna. Vad kommer vibrationerna ifrån`? MVH Sikkan | |
| Det blir så här för att din bil behöver en hjulinställning. Att köra runt med fel hjulinställning medför bland annat snedslitage, men även att stora däck tar i bilen och blir fördärvade. Det vill säga omöjliga att balansera. Ditt 15tums hjul som är mindre än övriga tog inte i någonstans helt enkelt. Fixa en hjulinställning och köp nya däck så bör det ordna sig. | |
| okej man tackar för svar..anade att det var något sånt :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.