|
|
|
|---|---|
|
Hej, Sorry men maste avreagera mig lite...:<. In till BMW foerra torsdagen foer o provkoera BMW 335i E92. Hur kul som helst...:> Hade bokat in min E61 foer o fa ett relativt litet stenskott fixat i rutan. Kommer tillbaka efter provtur med 335i, och far bekraftat att min bilruta visst spruckit naer de foersoekte fixa den..!???? Kan ju kanske haenda men var aenda foervanad!!! Har helfsk pa bilen sa detta gar pa foersaekringen (enligt BMW), fastaen de aer orsak till defekt ruta. De erbjoed att fixa rutan direkt, vilket skulle ta 3-4 timmar. Kommer tillbaka och haemtar min E61 med ny ruta. Snyggt och schysst tycker jag, fram tills idag naer jag tvattade bilen, och till min stora bedroevelse ser att det finns ett 5cm ganger 5cm stort hal i vaenstra hoernet pa mitt innertak. Ett stort hal/jack i innertaket!!!! Lagom kul alltsa. Kom in foer o fa ett stenskott fixat, aer tvungen att byta ut ruta, och far ovanpa detta tillbaka bilen med et stort hal i innertaket!!!!!!!!!!! :< Lagom glad nu och kommer imorrn bitti dra till BMW och ta ett snack med servicechef och verkstadsmaestaren. Helt jaevla oacceptabelt!!! Eller hur?? mvh marineutter | |
|
Oacceptabelt räcker knappt för att beskriva det. Verkligen tråkigt. Vilken verkstad är det? Skulle vara intressant att veta hur det går. Tiden man lägger på sånt här får man tyvärr aldrig tillbaka. /Lars Vägen är målet. |
|
|
Väldigt konstigt att de kan byta en ruta på 3-4 timmar , bara limmet brukar behöva härda 18 timmar , även det nyare 2-komponents limmet brukar rekomenderas att det härdar upp till ett dygn för att inte rutan skall flytta sig i karossen när man kör. de sista rutorna jag bytt har limmats med det nyare 2-komponentslimmet och 3 olika glasfirmor har endå rekomenderat att bilen skall stå still och plant i 18 timmar efter rutans byte eftersom framruta är en bärande del i moderna bilar. Bara det kan tyda på att de är oseriösa.. dvs. att de snabbyter rutor. |
|
|
hej, Tänkte samma gällande rutan, och tänkte pápeka frága gällande detta. Dock ska ju det vara de som är experter, men min erfarenhet av verkstäder i allmänhet är allt annat än bra. Kommer nog att byta vad man kan byta själv!!!!! Skit alltsá - ska bli kul o se vad de säger om innertaket - som jag kommer att kräva. Kostar 5000 spánn, och 15 timmars arbete :> Det lär ju bli dem en läxa :>. Hoppas det blir avdrag pá mekens mánadslön!!!!!! mvh en MYCKET besviken marineutter |
|
| beklagar de inträffade, aldrig roligt att lämna in bilen när de är en kåpare till mekaniker som förstör den åt en.. men jkag är intereserad vart du lämnade in den.. lycka till | |
|
Racing78; Lugn, bor i utlandet, Holland närmare bestaemt sá det aer inte Sverige!!! Tror inte att det skulle inträffa i Sverige där märkesmekare nog är mer seriösa om kundens bil än här (ljuger jag nu!??) Vilket fall som helst, sá ringde BMW mig idag och bad tre (3 gánger) om ursäkt för det inträffade, och berättade att det inte är sá här vi normalt gör business!!!! De har inte ens sett skadorna men har redan bestállt ett nytt innertak som kommer att bytas ut när det byter turbon. Gissa om jag ska se till at det är deras bästa mekaniker och ingen nybörjare som kommer att byta ut innertaket. Bad dem att om möjligt, beställa ett innertak i antracite, som pláster pá sáren. Lät inte helt omöjligt!!!!. jag skulle j=kunna betala mellanskillnaden själv, kan väl inte vara sá mycket dyrare...??? Mvh marineutter - lite mindre besviken :> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.