|
|
|
|---|---|
|
Är det någon skillnad i priser på slitdelar om man jämför hos BMW Tyskland och BMW Sverige? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk | |
|
Ett exempel; Automatisk avbländbart spegelglas till E39 kostar 3500kr i Sverige i Tyskland 2500kr! Mvh Stephan |
|
|
Ett annat exempel är EDC-fjäderben fram till E32, i Sverige 8325:- i Tyskland ca 11000:- Det finns säkert grejer som Stephan skriver som är billigare men inte ALLT... |
|
| Ett land där alla originaldelar är billigare är Estland. Har man dessutom företagsregistrering och kan lyfta momsen så blir det ännu billigare. Passar alltid på att köpa slit- och servicedetaljer när jag är där.Hittills har United Motors i Tallinn haft mer delar på lager än BMW- Solna till min gamla 750 -90. Det går annars bra att beställa. Säkrast då med resdelsnr., men de förstår även engelska, för de som inte likt jag pratar infödingarnas tungomål. Ytterligare en orsak att besöka detta vackra grannland./ Est är bäst. | |
|
Tack för tipset =). Dock så ska jag ev. besöka Tyskland och det var därför jag undrade =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
M3 E30 delar kostar lika mycket i Tyskland. åtminstone de delar jag har frågat efter! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Köpte nya gasdämpare + sänkfjädrar till e34:a på tyska eBay. Gav 3.500:- så kom dom hem till dörren. Kanon! ----------------------------- According to Einstain: "The faster you go, the longer you live" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.