AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
581

Hur dra slang till motorn från förarplats?

Hej!
Jag håller på att koppla in en vacummätare, och den sitter til vänster om ratten, på instrumentbrädan. All el är dragen och klar, nu skall själva slangen som ska leda "vacumet" kopplas in. Den sitter nu på en nippel och jag befinner mig bakom mätarhuset, men nu till min fråga...

Hur drar jag lättast denna slang ut till motorutrymmet? Jag vet att kan kan gå förbi cdenheten och sen ut via hålet som leder alla elkablar från bateriet, men det är en ganska lång bit...

1. Finns det något enklare sätt som ligger bättre till?

`2. Jag undrar även hur jag vet just vilken vacumslang jag skall koppla på, jag har tidigare tagit dän hela insuget och har uppmärksammat några slangar där, är det bara att ta första bästa här?

Tacksam för snabba svar, vill gärna gå ut och fortsätta! :)

(Bmw 318i, 89)

Mvh
Johan
Ah, nu är slangen dragen! Lyckades komma igenom... Men hur vet jag att det är en vacumslang jag kapar? T-kopplingen jag har är ganska tunn... Och de slangar jag TROR är vacumslangar är väldigt grova...

Hur hittar jag rätt vaucmslang att mäta på?

Är en vacummätare från Biltema.

Mvh
Johan
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Om det år en m40 du är på så bordar det finnas ett uttag bredvid gasspjället som det sitter en igentäpt gummislang på. Den är ganska liten... ca 5mm i indrandiameter.
Åh, det är en m40! Brevid gasspjället, ska kolla!

Tackar!

Mvh
Johan
Det gick utmärkt, nu fungerar det som de ska! Stort tack Stefan!

Mvh
Johan
bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Varsågod ;D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.