|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade hoppats någon kunde hjälpa mig med tips ang var man kan vända sig om man vill hyra en täckt biltrailer under en dag? Var: Göteborg/Uddevalla och söderöver, helst i Skåne. mvh Henrik | |
|
Ingen som kan hjälpa mig med tips? /Henrik |
|
|
Har du lite roligare körkort kan du väl hyra nån billig lastbil för en dag? Borde inte bli mycket dyrare än att traila bilen. |
|
|
Tack för svaret! Vad tror du vi talar för pris att hyra en lastbil (med plats för en personbil) under en dag? Fler som har tips? trevlig kväll! /Henrik |
|
|
Jag hyrde en spritt ny Iveco 32kubik och det kostade 5500 dygnet. Finns billigare alternativ om du söker runt på blocket. |
|
| Fast det var 3 dygns hyra med 150 fria mil. Bilen tog runt 2 liter milen. | |
|
Ok, var ju inte billigt ;-) men kanske helt marknadsmässigt pris för ny lastbil. Ingen som känner någon med en täckt biltransport som vill dryga ut hushållskassan på tisdag? mvh Henrik |
|
|
Borde finnas gott om trailers med kapell bland folk som ägnar sig åt diverse motorsporter. Åtminstånde var det så när polaren körde Formel Ford men tyvärr kan han nog inte hjälpa dig längre (var annars i Ängelholm så det hade väl passat) men testa leta upp några klubbar och ring runt lite och hör om det finns nån som vill hjälpa till. Många ggr viktas dessa släp ner för att spara på alfabetet när körkorten skall tryckas eftersom formelbilar väger mindre men övervikt är inte lika allvarligt som olovlig körning, därmed inte sagt att jag uppmuntrar det.. |
|
|
Känner du ingen, eller känner någon som känner någon osv. som är rallyåkare? =) De brukar ju köra sina bilar i täckta bilsläp. Men då lär du ha en bil som kan dra ett släp med en totaltvikt på (troligen) runt 2500kg Vad är det för bil du måste täcka för att transportera?? // Erik |
|
|
Lite långt bort, men billigt: Länk |
|
|
Kolla med lokala åkerier om dom kan hjälpa dig. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.