|
|
|
|---|---|
| har haft upp å rengjort hela systemet där gummislangen är fast...och nu kommer det bensin i spridarna hela tiden..vad kan ha hänt??det är ingen skillnad fast man puffar upp metallskivan ens...så någonting måste vara väldigt fel.. | |
|
På K-jet spruten så ska pridarna duscha hela tiden! Så vitt jag vet, dock så ska ju själva trycket eller flödet ändras efter Mätskivans position! Får du ingen skillnad så börja med att kontrollera mätskivan med tillhörande enhet.. Finns väll inte mycke mer som kan gå sönder på de sprutet =) Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
| men det ska väl inte komma fören man rör skivan eller?? | |
| kan vara kolven i mitten på bränslefördelaren som hängt sig! | |
| den verkar gå upp å ner som den ska.. | |
|
K = kontinueligt/konstant. Men med skivan i botten när motorn inte går, ska det inte komma nått bränsle. |
|
| nej..men det gör det...det är det som är problemet.. | |
|
Det går ju att justera med insex nyckel (3 mm tror jag) i ett hål brevid mänghuvudet. Har nån varit där och vridit för mycket ?? |
|
| det undeliga är att när jag har haft upp den nu igen igår..så läckte det på 2:an å 3:ans rör..men effteråt så läkte det på 2:an å 4:ans rör..så va faan e de som e fel?? | |
| fanatic, förklara rör? | |
| rören som går till spridarna...alltså från bränslehuvudet.. | |
|
Varifrån läcker det, är det från banjokopplingarna? Kontrollera om brickorna/tätningarna sitter där de ska, dvs skruva av bränsleslangarna från huvudet en efter en, det är ett stort tryck och jag vet själv hur offattbart man måste dra åt för att det inte ska fukta när man haft av bränslerören. Kan bränslerören (svarta) vara trasiga/spruckna? Att ditt bränsle sipprar/flödar ut läcker har ingenting med skivan att göra, men att du har bränsle i spridarna helatiden vittnar om att kolven i bränslehuvudet kärvar. Den sitter i X-led inskruvad i sidan (mot grillen på bilen), skruva loss den och kontrollera den fjäderbelastade pinnen som sköter trycket, se om den är repig, använd då autosol för att putsa upp den. Angående om din mätskiva i blandningsregulatorn är okej kontrollerar du genom att koppla bort bränslepumpsreläet+diodreläet samtidigt som du kör pumpen, då ska du dra mätskivan sakta upp till toppläge och släppa den, kontrollera att den hamnar i rätt läge dvs ej för högt eller lågt (skivans fjäder kontrolleras). Fortsätt sedan proceduren igen men dra den sakta en bit upp bara, sedan drar du den mycket snabbt uppåt mot toppläget, här måste ett omedelbart motstånd kännas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.