|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har en 525ix Touring -94 där Airbag-lampan idag började lysa. Igår lyste den inte så nåt har hänt under det dygn den stått still... Check-kontrollen säger ingenting om det, kanske inte är kopplad på den? Finns det nåt jag kan kolla och kanske göra åt saken själv eller är det verkstad som gäller? Vad kan hända om jag struntar i att fixa det just nu? Är nåt halvår kvar till bes. så man kanske kan skjuta upp det hela lite om det inte är nån fara? Den här bilen verkar ha dubbla airbags, kanske standard? De e34 -93:or jag haft förr har endast haft airbag i ratten... Tacksam för alla tips! /Mvh Jonas | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För besiktnings skulle behöver du inte bekymra dig alls, ingår inte i kontrollen. Du får väl läsa av felminnet med diagnossutrustning och se om det finns nått där att gå på. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok tack för svaret. Jag trodde det blev nedslag hos Sbp men kan ha blandat ihop det med Abs-lampan ;) lite värre om den lyser kanske... jahapp bara att uppsöka verkstad då alltså. |
|
|
Hej igen. Har inte fått felminnet avläst ännu (fick order att återkomma mitten av nästa vecka), däremot sa mekanikern åt mig "det är säkert bältessträckaren"... Finns där nån givare man kan kolla funktionen på? Han mumlade även om givare i passagerarstolen...nån som vet hur de fungerar och kanske har nån aning om hur man felsöker dem? Typ mäta motstånd eller? Tacksam för alla tips som kan hjälpa en fattig Bmw-åkare att slippa ett verkstadsbesök ;) |
|
| Tänkte bara meddela att jag var till verkstan idag och fick felminnet avläst. Felkoden sa nåt om utlösare/tändare i ratten (minns inte exakt ord) men det hade varit ett tillfälligt fel som inte förlåg nu. Bara radera minnet så var den ok. Meken trodde det berodde på kontaktstycket till ratten. Nu lyser det inte iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.