AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
801

Rödljusrace

netsix
Jag drog ett rödljusrace idag med en Audi A3 Quattro 1,8 Turbo och vann ganska klart (kom upp i ca 140) fast jag startade en halv billängd bakom, är det bra eller dåligt med ett sådant slagskepp jag har (den väger ju ett par kilo). Känner inte till de där A3 bilarna.

/netsix
De låter som du kan känna dig stolt över en fin seger Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
En polare till mig har en A3 1.8Ts Quattro (180hk) och han drar mig upp till hundra, sen är det rätt jämt upp till ca 140 och sen drar jag ifrån honom klart (med min 523).

Tror att en A3 TsQ skall göra 0-100 på ~7.5s så du borde väl dra honom om du inte gör bort dig.
Och var det en vanlig 1.8T (150hk) som du körde mot skall du väl ta honom ännu lättare.

/Micke
Kowalski
Netsix: Inte för att verka kaxig men så märkvärdigt tycker jag inte att det låter. En A3 1.8T med 200 kilos extra vikt i form av quattro gör 0-100 på strax under 10 sekunder. Din 740iA gör väl 0-100 på 7-7.5 sekunder, så nog låter det hela som lite "gammaldags bollkastning" :-)
netsix
Det var en S , glömde en bokstav sist.

Kowalski

Jag ställde frågan bara för att jag vet inte hur bra de A3:orna går. Kan vara bra att ha nån värdemätare. Har inte direkt klämt den här bilen mot nån annan.

/netsix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Netsix:Värde av vad?? Intet:)

MVH
Hasso
netsix: tycker du skall vara nöjd,sist spoilernytt prestanda testade s3 gjorde den 100 på långt under 7s.

torsk på v12
Kanske var en 1.8Ts med uppgraderad turbo, större intercooler, kraftigare insprut, laddtryck på 1,5 bar...... eller kanske inte.

Mvh
Patrik 325i -92
Ze
26
ZebbeMannen
X5 4,6iS -02
Tjenare Netsix!

Du bör nog vara lite stålt. Var det en S3 eller en A3 1,8 Ts? Med tanke på att dom har 4 wheel drive och är BETYDLIGT lättare, självklart har dom färre hästar men det kompenseras ju upp av de tidigare faktorerna.

Hasso: Vet inte om du personligen har tröttnat på rödljusrace pga ålderdom eller liknade. Men du behöver ju inte gå in och läsa inläggen om du ser att
rubriken är just rödljusrace.

Eller du kanske bara sammlar på dig fler inlägg? Men en sak kan jag lova dig, för ca 20 år sedan tyckte du att rödljusrace var bland det roligaste som kunde hända påväg hem från jobbet sittandes bakom din mullrande V8. Eller har jag fel?

No hard feelings Hasso, eller du var kanske ironisk?
Gillar dín skylthållare, alla på forumet borde ha varsin.

//Zebbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Zebbe:Måste väl vara åldern:))Det där med ironi var inte fel. och visst kännar man igen sig, sitter ofta med ett leende när jag läser sånt här.Men med ålderns
rätt tänker jag på ett annat sätt, vad kan en sån körning kunna orsaka tex.För inte allt för länge sedan omkom 3personer och ngr blev allvarligt skadade vid en dylik körning här i Örebro.Risken finns alltid där,
och man kan aldrig förlåta sig själv om man orsakat något sådant pga LEK som det egentligen är.
Kan väl också erkänna att blyfoten finns kvar ibland
man kan ju inte släppa förbi vad som helst:))
Man blev betydligt lungnare i trafiken när man blev pappa är min uppfattning.

MVH
Hasso
netsix
Det gäller ju att välja rätt tillfällen och plats, jag skulle inte ens tänka tanken på att göra nåt liknande på sveavägen kl. 19.00. När vi fick för oss att gasa så var bägge ensamna i bilen + att vägen var helt fri från andra trafikanter, då är det ju upp till oss själva att riskera liv och lem.
Jag är oxå pappa sen 2,5 år och har även jag blivit betydligt lugnare i trafiken, men det händer att man fäller högerfoten ibland :))

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.