AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.445

fylla på glykol, 530 -93?

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

hur är det enklast att göra? ska jag släppa ut vattnet ur kylaren där nere?men vart fyller jag på sen, har inget lock på kylaren...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
ingen expansionkärl heller???
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Påfylln locket sitter på expansionskärlet precis under vindrute torkarna i motor rummet(i mitten)
Visa användare
ProPro-medlem
13.412
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Stämmer som Hewi säger. Se på denna Länk bild så förstår du.

Tänk på att man bara får ut ca 1/4 av allt kylarvatten genom att endast dränera kylaren. För att få ut så mycket som möjligt (innan man fyller på med fräsch grogg av glykol+vatten) så börja med att vrid upp värmen för kupefläkten på max. Lossa på påfyllnadslocket på expansionskärlet. Dränera kylaren och blocket.

Se denna Länk tråd för mer info kring dräneringspluggen i blocket. Här Länk är en bild som visar dess placering.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

det ser inte ut så på min, har 530 med v8...
ke
376
keihin
525d Touring -07
På 530n jag hade (-93a med V8) så såg det ut som på bilden...expansionskärlet satt längst bak i motorrummet på torpeden typ.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jo, men jag menade att det inte stämde överänns med det bmw.slangen postade

har kollat i servicehandboken jag har men där står det ingenting om detta
Visa användare
ProPro-medlem
13.412
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Nja, jag är inte begåvad med en fin V8 - är dock mycket lycklig med min underbara raka 3.5 liters sexa :-) I och för sönderplockad men den är lika fin i delar på garagegolvet som ihopmonterad :-)

Vad jag egentligen ville komma fram till är att det nog ser lite annorlunda ut mellan ditt och mitt motorrum precis som du säger - men expansionskärlet borde sitta på samma ställe. Den här bilden Länk liknar ditt motorrum bättre antar jag?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.