|
|
|
|---|---|
| hur är det enklast att göra? ska jag släppa ut vattnet ur kylaren där nere?men vart fyller jag på sen, har inget lock på kylaren... | |
| ingen expansionkärl heller??? | |
| Påfylln locket sitter på expansionskärlet precis under vindrute torkarna i motor rummet(i mitten) | |
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer som Hewi säger. Se på denna Länk bild så förstår du. Tänk på att man bara får ut ca 1/4 av allt kylarvatten genom att endast dränera kylaren. För att få ut så mycket som möjligt (innan man fyller på med fräsch grogg av glykol+vatten) så börja med att vrid upp värmen för kupefläkten på max. Lossa på påfyllnadslocket på expansionskärlet. Dränera kylaren och blocket. Se denna Länk tråd för mer info kring dräneringspluggen i blocket. Här Länk är en bild som visar dess placering. |
| det ser inte ut så på min, har 530 med v8... | |
| På 530n jag hade (-93a med V8) så såg det ut som på bilden...expansionskärlet satt längst bak i motorrummet på torpeden typ. | |
|
jo, men jag menade att det inte stämde överänns med det bmw.slangen postade har kollat i servicehandboken jag har men där står det ingenting om detta |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, jag är inte begåvad med en fin V8 - är dock mycket lycklig med min underbara raka 3.5 liters sexa :-) I och för sönderplockad men den är lika fin i delar på garagegolvet som ihopmonterad :-) Vad jag egentligen ville komma fram till är att det nog ser lite annorlunda ut mellan ditt och mitt motorrum precis som du säger - men expansionskärlet borde sitta på samma ställe. Den här bilden Länk liknar ditt motorrum bättre antar jag? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.