|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Tänkte koppla in ett slutsteg i bilen, det ska hänga i hatthyllan så jag har en fråga: Det är ju redan draget gammla kablar (original) alltså till de som sitter på hatthyllan sen tidigare. De kablarna är ju de minsta kablar man kan ha till högtalare. Ska jag byta ut dom först mot feta kablar så slutsteget får mer signal från min stereo ? eller går det bra att koppla in de smala kablarna i slutsteget och få samma effekt ? Tack på förhand för alla svar. | |
| Eftersom det inte ska gå någon märkvärd effekt(bara den svaga som steget kräver) så ska inte det göra någon skillnad, hur fadern funkar i förhållande till ett stegs högnivåingång vet jag inte. Jag menar alltså vad som händer när man vrider på fadern, om det funkar som vanligt eller om steget blir förvirrat av olika mkt effekt. | |
|
Precis som Ljungblom skriver, det är inte på ingången till steget som det krävs effekt eller speciellt grova kablar, utan på utgången mot högtalarna. Det är så korta avstånd inom en bil så det blir lite overkill med de enorma kablar som marknadsförs ibland, men det är en annan debatt.. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.