|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ska kolla up försökringarna lita senare. Jag tror att länsförsäkringar är blande de bättre av de stora forsäkrings bolagen. Jag har alltid försäkrat mina bilar hos dom. | |
|
Hillstreet: Jo dom är ju lite mindre men har inge bättre efrerenheter av dom större, och om jag skulle betalat deras premier så har jag betalat en bil till genom åren.. och sen beror de på hur man kör och hur ofta man brukar vara med om nåt och vart man bor med tanke på trafik o dyl.. |
|
|
Jag hade samma funderingar som du några veckor bak 330 ci eller s4 sedan, det blev audin. s4 är på mitt försäkringsbolag ca 3000kr billigare i försäkring än en 330, dessutom är den fyrhjulsdriven vilket passar väldigt bra om man bor i sverige. Jag har aldrig kört en 330 men jag hade en 325 innan och det är ingen bra bil på vintern. Negativt är att audin förmodligen har dyrare delar och drar en väldig massa sås om man inte behärskar sig, samt att väghållningen är en besvikelse efter att jag ägt en bmw. 98 och 99 års model av s4 hade svaga grenrör som släppte spån in i turbo aggregaten och förstörde dessa, kolla att detta är åtgärdat om du bestämmer dig för audin. |
|
|
Har aldrig haft en Audi, men har nästan alltid valt mellan BMW eller Audi. Senast valde jag mellan 4.2 Audin och en 330 och det blev en 330. Mest en smaksak i mitt tycke, om du inte skall börja trimma, för då är Audin given. Håller med föregående inlägg om styrningen. BMW har väldigt direkt styrning som gör att man känner sig väldigt delaktig, Audins är inte dum men håller inte riktigt samma klass. Känns såsigare på något vis. S4 kan däremot köpas i kombi, vilket kan vara väldigt bra att ha. 4hjulsdrift är inte dumt det heller när det börjar snöa. 330 lastar inte särskilt mycket så har du ungar eller har någon på väg så är detta något att klura på också. Låt magen och hjärnan styra. Brukar bestämma mig för vilka märken/modeller jag kan tänka mig. När jag väl hittar bilen som jag verkligen gillar så köper jag den utan att bry mig närmare om det är BMW eller Audi. Bestäm dig för säg 3 modeller (i ditt fall 2), sedan är det bara att leta vitt och brett. Lycka till med bilköpet i vilket fall! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.