|
|
|
|---|---|
| hur kan man öppna dörren på en x5 års02 om batteriet är helt dött bmw sa att det kunde gå att komma åt vajern till motorhuven om man tog bort grillen men det går inte tacksam för många och snabba svar | |
|
Vet inte om jag har missat något men varför öppnar du inte förardörren med nyckeln? /Janne |
|
|
elektriskt styrd går inte |
|
| Hur faan kan man konstruera en bil som man inte kan låsa upp om batteriet laddar ur??? Hjärnsläpp av bmw anser jag. | |
|
Där ser man... Bara hoppas att man inte hamnar i samma läge själv nå'n gång. Men som sagt, hur fasen har BMW tänkt (eller inte tänkt) igentligen. Modellen har ju funnits i över 6år, har inte detta reflekterats över tidigare kan man undra? Om du löser det, återkom gärna och berätta. Lycka till! /Janne |
|
|
Om du har dragkrok på bilen och den 13-poliga kontakten så kan du koppla en laddare där. Stift nummer 9 och 13 har nämligen direktkontakt med batteriet. Stift nummer 9 är B+ Stift nummer 13 är B- En vanlig laddare på cirka 10ampere funkar bra, tar du en starkare är det risk att säkringen går. Lycka till!! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Tackar för svaret det var det jag viste att det fanns direkt plus i draget men ej vilket nr ska testa med en gång återkommer med svar | |
| tack tack strömmen räckte till att öppna bagluckan så nu akn jag öppna huven och sen gå vidare med problemet många tak för svaret jag har ringt till alt och alla hela dagen så äntligen löste sig allt med ett litet inlägg | |
|
Rickard "is the man of today"! Det knepet ska jag lägga på minnet. Vad vore BMW-världen utan ett sånt här forum? /Janne |
|
|
Tänk på att speciellt X5 drar mkt ström om man kör många korta körningar och använder många strömförbrukare. En batteridödare är bensinvärmare. Man måste köra bilen lika länge som värmare går för att hinna återladda ungf lika. Om batteriet inte är bytt på bilen sedan ny är det hög tid. Ett 110 Ah batterei original är det bästa. En Ctekladdare en gång i månaden är std på alla BMW i familjen för att de ska hålla sig fräscha. Mvh Asken |
|
| Finns det verkligen inget nyckelhål på X5:an? Tacka vet jag X3;-) | |
|
Tackar så mkt Janne! Kul att höra! Asken: kom ihåg att alla nyare dieslar, inkl din egen drar enorma mängder ström vid rackelkörning och finns det inte tillräckligt med kräm i batteriet så får du ingen hjälp av tillsatsvärmaren att värma kylvattnet (osäker på om du har bränsledriven värmare kanske) eftersom värmaren styrs av DDE boxen som kommunicerar med generatorn och känner efter om det finns tillräcklig kapacitet att dra tillsatsvärmaren. Så en underhållsladdning då och då är aldrig fel oavsett!! Sigdarve: Nyckelhål finns säkerligen, men det påverkar genom en brytare elektroniken som sedan aktivera centrallåset och låser upp.. alltså ingen mekanisk funktion någonstans.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| det finns ett nyckel hål men det händer inget om man vrider på nyckeln men som sagt var vad vore värleden utan detta forum | |
| Nog tusan går det att låsa upp bilen med nyckel på vanligt sätt? Har för mig att man får vrida nyckeln lite extra för att det ska gå upp. På de nyare modellerna med nyckellöst startsystem sitter det ju en nödnyckel i "nyckeldosan" just för att man ska kunna komma in i bilen även om den är strömlös. | |
| Nog tusan går det att låsa upp bilen med nyckel på vanligt sätt? Har för mig att man får vrida nyckeln lite extra för att det ska gå upp. På de nyare modellerna med nyckellöst startsystem sitter det ju en nödnyckel i "nyckeldosan" just för att man ska kunna komma in i bilen även om den är strömlös. | |
| Som Masten skriver, nog måste det väl ändå funka. Varför finns det annars ett nyckelhål? | |
| Var lite snabb där. Nyckelhålet kanske bara finns i fall att batteriet i nyckeln skulle ta slut? | |
|
Nu har jag läst manualen till min bil och där skriver man, att om man vrider nyckeln till ändläget så kan man låsa upp utan ström. Men det kanske är värre med en X5 av tidigare årsmodell? |
|
|
På E39 ska man hålla uppe handtaget samtidigt som man vrider nyckeln till ett läge längre än det normala öppningsläget. Kanske funkar på nyare bilar också. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.