|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
JAG SKA BYGGA EN M10 med ett kk24 agg..(fjuttigt)...MEN... enkelt .extern wastergate MOTORN är en 1600(84 borr).. ska borras max 89. skärings packning. arp bultar. 1600 vevaxel..(lättare) lättat svänghjul.. en skrick kamaxel ärlig efekt..(beror mycket på insugsida å tänding .. mm(viktigt det å) Har ni alldrig funderat på kompressor.. + turbo. |
|
|
lyfter denna tråden lite med en bild på BMW:s diesel med bi-turbo Länk det är allt lite pilligt o få fixat alla ventiler o skit som behövs (men absolut inte är 100% nödvändiga) för att få ett väl fungerande projekt. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Detta blir ju lite overkill. Dieselbiturbon laddar ju med turbosarna i serie i början och sedan parallellt för att få extremt tryck på riktiga lågvarv. På en bensinare räcker det med att bara koppla i/ur turbo nr2 då man når maximalt tryck i början ändå. Dieseln kan man ladda ännu hårdare då den av naturen inte kan knacka. |
|
|
den lösningen som BMW har på dieseln funkar även på en bensinare så länge man har en tillrekligt stor WG på turbo nr.2 mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Finns ju bilar med biturbo som inte går på diesel, Audi S4 och RS4 t.ex. där finns kanske en del ideér man kan låna. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
nja, dom sitter det väll dubbelturbo med ett ag / cylinderbank i eller? V6 med dubbelturbo mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Det trodde jag oxå till en kompis vars pappa har en -99 S4 säger att det är ett mindre och ett större aggregat. Men det är inte säkert han har rätt, det kändes mest som han gissade när jag frågade. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Lyfter en gammal tråd igen med funderingen om ingen har en bild att slänga upp på alpinas bi-turbo motor baserad på M30 blocket? Nu var väl iofs de aggregaten paralell kopplade om jag förstått rätt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.