|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! jag har ett riktigt skumt problem .. min bil luktar nån form av bränd gummi , som om att ett däck ligger och tar i fjäderbenet . jag har kollat alla däck, bromsslangar o dyligt , even remmar under huven , servo, generator . läste even att vissa har haft bränd gummi lukt om dom har haft olja som har kommit på nått hett ställe tex grenrör /avgas , men finns inget sånt under min . Men däremot så har jag upptäckt att det läcker ATF olja från styrväxeln . ! men vet nån om det kan vara så att den "hettas" upp när man svänger så att det luktar så?? eftersom ATF olja luktar inget vidare Tacksam för svar , funderingar ! | |
| när du svänger så blir det nog ett annat tryck i systemet skulle jag tro, och oljan blir säkert varm även i kuggstången, men att det skulle lukta in i bilen låter inte sannolikt, men man vet ju aldrig! | |
| Farsan hade bekymmer med sin audi, på den läckte olja från styrservon. Oljan droppade då ner på någon balk, och när man sedan bromsade in kraftigt så ran detta ner på grenrören/avgassystemet. Detta resulterade att det välde in rök in i bilen. Först blev man lite förvånad och sedan lite orolig innan man förstog vad det var, trodde det började brinna underhuven först, men man fick fylla på servon rätt så ofta (oljan var väldigt dyr!) innan den byttes ut! | |
|
Hej ! ja man vill ju inte att bilen ska börja brinna . Det lustiga är att det kommer ingen rök nån stanns , utan bara bränd lukt . "dd" jag satt å lurade på det med att det kan bli motstånd å friktion i stången å därmed varmt . men själv servostyringen funkar klockrent , inget hack eller dyl i ratten . MVH |
|
| inte lådan som läcker från utgående axel, sen kan det flyga runt lite överallt vid körning? | |
|
Hej ! Har precis vart i garaget å kolla under bilen osv , men ingen olja mer en på styrväxeln . Det ja funderar över är att , jag har bytt toppackning och avgas packning på bilen , kan det kanske lukta bränd gummi ? MVH |
|
| har du precis bytt det brukar det lukta ett tag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.