|
|
|
|---|---|
| Förklara för mig någon varför EML lyser??? vad måste jag göra????? vad behöver bytas???? | |
Decibel |
Finns massor att läsa om EML, kan vara allt från styrboxarna, Luftmassemätarna till spjällhusmotorerna, alla har jag för mig betingar ett pris på runt 5-10.000kr stycket på BMW. Tryck på sök inlägg däruppe och skriv EML och välj 7-seriens forum så hittar du massor. --- Bilstereogalningen NO:1 |
Paap Reeder |
Gäller det din M70 så är det i runda slängar så här: Ca 15 sensorer är anslutna till systemet. Allt från lambdor, vevaxelgivare till tempmätare. Sedan styrs de 2 spjällmotorerna av resp motorstryrningsbox. Motorstyrningsboxarna samordnas av EML som i sin tur styrs av gaspedalen via en potentiometer. Till systemet är sedan automatlådan ansluten med sin box som har liknande system med sensorer för oljetryck, temp o s v. ... oooommmm nått in te stämmer i systemet lägger EML-boxen systemet i nödprogram vilket innebär att bl a vrid och varv är maximerat till att klara ett "limp home" men inte mer. Således att svara på frågan vad som är fel om EML-tänds är näst intill en omöjlig uppgift utan en uppkoppling mot DIS på en BMW-verkstad som har direktuppkoppling mot Munchen. Då kan systemet(en) testas och diagnosticeras. Kostar 500-1000:-. Det andra är att börja byta delar på måfå i systemet vilket kan kosta 50 000:- innan linan är klar. ... således: boka tid för en DIS ... återkom. MVH /// Paap R |
| Synd att en auktioniserad verkstad i kramfors inte kunde lösa mitt problem då..körde hem bilen igen | |
Paap Reeder |
... då "lutar det åt" instrumentfel. Är absolut inte säker men enligt min uppfattning "ser" inte DIS ett instrumentfel. Har som sagt det felt på mitt andra instrument till M70:ian -det som jag fick tjuvkoppla på baksidan för att få igång den. Är som sagt inte säker på detta. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.