|
|
|
|---|---|
|
Hej Äger en 750 iA -89 (E32) med nivåreglering. Har läckage i servosystemet (styrning, broms och nivåreglering) och använder normalt Pentosin CHF 7.1 för påfyllning. Nu var jag i ett nödläge (BMW reservdelar stängt lördagar och söndagar) tvungen att köpa och hälla i LHM+ (finns på "alla" mackar)! Båda är mineraloljor, ser likadana ut (gröna) och luktar likadant. OK? Ska äntligen fixa läckaget i veckändan för att bli av med problemet; börjar bli dyrt ;-( Lars Franzén | |
|
Det där höll jag på med rätt länge,att blanda oljorna alltså.Var alltid tvungen att ha en liter i bilen. Resultatet i långa loppet slutade i Örebro med bärgare till Bmw och 2000 spänn senare så var en fet packning i hydralpumpen bytt.Det är inget fel på oljorna som du nämner men att blanda leder till problem så småningom.Meken i Örebro sa att min gamla packning var i princip upplöst till ingenting. Om du ska byta packning själv (640kr på Bmw) kolla då om du ska uppgradera till Pentosin 11,se även till att du har en stor bunke/hink när du öppnar pumpen,det stänker till som fan. Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.