|
|
|
|---|---|
|
Aningen hårt körd bil... Bilprovningen: "Bakvagnsram, lagring båda sidor, glapp." Hur byter jag? | |
|
Mektips silentblock: Länk Samma förfarande på e30. Var noga med att göra rent efter de gammla bussningarna och använd ATF-olja då du pressar in de nya. Jag fick använda en domkraft med spännband(4 ton) runt bakaxeln för att inte lyfta bilen.. Verkstaden brukar ta 1500-2500kr för ett byte vilken det kan vara värt, då det är rätt besvärligt och tar tid. Lycka till! |
|
|
Jag som har en 320 E30 och en polare som har en 325 E30 har båda 2 dåliga bussningar och ska byta. det finns ju mekartips här på autopower. men där är ju rekommendationen att riva ner hela balken bussningarna sitter i vilket är jobbigt eftersom diff-klunsen sitter i balken..och den klunsen har jag bytt 3 ggr. Det skulle va skönt att byta dom på plats..men de e nog ganska tjat. Någon som har gjort det utan att ha ner hela kalaset //jon |
|
|
Har man rätta verktyg går det fint annars är det ett ganska drygt jobb.Så här ser mitt ut Länk Mvh/Micke |
|
|
de såg fint ut! har du köpt lr hade du redan??=P |
|
|
Köp eller låna en draghammare. Få bort bussningens innerdel(huggmejsel, såg mm). Värm som tusan(skydda kaross med en plåt), gummit skall brinna! Använd draghammaren för att slå ner ytterdelen av bussningen. Finns det ett enklare sätt? Så här gjorde iaf jag, men betalar nog en verkstad nästa gång.. /Henning |
|
|
Instämmer med elhe, har hört att det kostar typ 1500-1800 ink mtr. Bytte på min för 1 vecka sedan.borrade,sicksågade bort ytter höljet gick bra helt enligt min "plan" ..men att få loss aluminium röret i mitten var ett rent H...te . började på en söndags eftermiddag blev klar på tisdag kvällen (jobbade i mellan :) ..) om du inte har verktyget så är min rekomendation att lämna in skiten kan tillägga att bilen blir som "ny" när man har bytt dom känns tight och fin. lycka till / Jeppe e30 touring |
|
|
Gjorde efter beskrivningen här: Länk Men på ena sidan satt mittealunröret så fast att aluminiumskiten sprack typ långt upp, hur rackarns gör jag nu. borra sönder allt vad aluminium jag ser?.. ideér och tips? |
|
| Jag slipade en lång skruvmejsel vass som ett stämjärn och böjde den lite långt ner. Med den lyckades jag få fäste i aluminiumet uppifrån och kunde slå ut den. | |
|
Prova med nåt sil-liknande, eller huggmejsel. Värma lite är inte fel heller. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Gick av för mig på ena sidan, precis jämt med infästningen. Ja försökte med lite allt möjligt, don, huggmejslar, gängtappar osv. Slutade med att ja borrade ut hela skiten. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.