|
|
|
|---|---|
|
En kanske dum fråga från en nybliven BMW-ägare... Lyckades tyvärr krocka med vår nyinförskaffade BMW 325 Coupét av årsmodell -93 som blev ganska illa åtgången i fronten och tänkte försöka fixa reservdelar till denna. Undrar därför om fronten/framvagnen är likadan på en cab som på en coupé av denna typ så att man kan plocka reservdelar från sådana också? | |
|
Svar ja. Coupé & cab har samma blinkers, skärmar, etc. Sedan + Touring har samma. Dessa 2 grupper däremot är inte samma framtill. Fick jag till de där så de lät bra tro.. |
|
|
Svar ja. Coupé & cab har samma blinkers, skärmar, etc. Sedan + Touring har samma. Dessa 2 grupper däremot är inte samma framtill. Fick jag till de där så de lät bra tro.. |
|
|
Tyckte nog att du fick till det ganska bra, tack för det snabba svaret! Måste tyvärr köpa bl a en ny huv till bilen så det känns bra att kunna bredda sökningen även till cab. Om någon har tips vad gäller reservdelar så är det givetvis välkommet, ävenom jag vet att detta forum inte är något annonsforum... |
|
|
Mja, är väl kort o gott bildelsbasen isåfall.. |
|
|
Den verkar inte vara så dum... Det det eftersom jag hittat bra delar från cab som ursprungsfrågan uppstod, återstår dock att se hur de ser ut i verkligheten! |
|
|
(en dditeringsfunktion för inlägg hade varit bra för oss slarviga....) |
|
|
du kan ta huv, skärmar frontplåt blinkers från cabben. lyktor. frontplåt njurar stötfångare kan du ta från vilken annan e36 som helst. mvh crille |
|
|
Tack för hjälpen. Vad är det för skillnad på de två frontplåtarna? |
|
|
menar du före och efter 96-97? de senare är mkt snyggare! ;) gälarna är större samt att lutningen på frontplåten är lite mer på de senare modellerna. kolla på blocket på 97-99 bmw e36 så ser du skillnaden. mvh |
|
|
Haack: Nej, jag blev bara lite förvirrad eftersom du skrev frontplåt två gånger i svaret ovan! Jag tolkar det som om jag kan ta frontplåtar från alla E36-or före 96-97! Någon som förresten haft med Skarlunda i Södertälje att göra, de verkar ha ganska mycket BWM-delar. |
|
|
hmm...de e ja som stammar! självklart är de så att du kan ta frontplåten från vilken e36 som helst...men 96-97 kom den nya modellen...får du tag i en sån måste du ha nya njurarna åxå! mvh |
|
|
Tack, då är allt klart även i mitt huvud. Jag siktar på att återställa bilen till tidigare utseende så jag hoppas att det går att fixa en från innan -96! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.