|
|
|
|---|---|
| Är spekulant på en 330, har hitta en snygg limo med automatlåda. Frågan är om automat gör bilen mindre eftertraktad? Å ena sidan är det skönt med aut när man kör mycket i stan som jag, men å andra sidan kanske man vill ha manuell till den motorn. | |
| Jag skulle aldrig köpa en 3-serie med automat, krävs 5-serie med mkt motor (V8) innan jag skulle tänka på det. Så frågar du mig så är svaret ja, den hade gått bort direkt. | |
|
Vill du ha automat, köp det! Jag tycker många på forumet oroar sig för mycket för hur olika detaljer bidrar till värdeminskningen när de köper bil. Att köpa en fin bil är ekonomiskt vansinnei vilket fall som helst. Vill man ha en technoviolett 318 i automat med rött läder så ska man köpa den även om det skulle vara lättar att sälja en silverfärgad manuell efter några år. Jag har själv haft en 330 Ci manuell, en underbar bil, men jag skulle kunna tänka mig att köra 330 automatväxlad också. Så välj efter dinn egen körupplevelse. Lycka till, det är en fantastisk bil! |
|
|
Och frågar du mig så skulle jag inte ens titta på en manuell.... Det är som att fråga vilken färg som är snyggast Mats BMW CS #5847 |
|
|
Att kalla en 330iA för iskall är nog att ta i. Generellt så är nog den manuella populärare men utbudet är också större på de manuella så jag tror inte det är svårare att säja en automatare när den dagen kommer. Tror också att coupé-modellen är den som flest tvunget ska ha manuella medan sedan och framförallt touring har fler intressenter som gärna kör automat. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Du har nog rätt där. Coupéförare tycker sig köra "sportigt" och anser därför att en automatlåda inte är ett alternativ. Inte fan behövs det nån V8 för att köra med en steptronic inte, det kan jag tala om... |
|
|
Jag har själv en 330iX med automat och är hur nöjd som helst. Vridmomentstarka motorer är ju svårare att växla manuellt, så jag tycker att automatlådan är perfekt. Jag har även provkört både 320i 2.2 och 325i med automat och tycker båda fungerar mycket bra med lådan. Efter att ha haft både Daimler XJ6 4.0 -93 och Saab 9-3 Aero -02 med automatlådor är det klart min preferens. Om man dessutom som jag är boende i Stockholm med mycket kökörning så gör de livet klart bekvämare! /Fredrik |
|
|
jag kör en 330 ci aut. tycker den går hur bra som helst. visserligen är min en cab och när jag köpte den, så letade jag uteslutande efter automater. så kör på bara. det finns alltid folk som vill ha automat när du ska sälja. Utan min Beemer stannar jag |
|
yttryck |
mitt tips, KÖP KÖP,, den motorn är nog kalas ihop med en automatlåda.. har själv 328 automat.. bra med vrid= bra sug. 330 = ännu mera vrid.. du kan räkna ut vad det betyder:) se bara till att den har sportstolar.. visst säger många att 3_serien skall köras med manuell lådaoch jag kan förstå dom, men hur ofta uynyttjas den typen av körning.. lycka till med valet |
| Tack för alla synpunkter, ska åka och provköra den idag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.