AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
448

Skit lustigt fel... c-låset

Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
När jag ska låsa bilen så åker låset upp igen
och innerlampan lyser konstant... även när jag är ute och åker så börjar innerbelysningen lysa helt av sig självt. Vad är det som har hänt med min bil?

E36 325i

/Micke
BMW-Yoda
Mikrobrytaren i dörren?

BMW-Yoda
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Japp, den var det.. Hittade den inte först.. men det är den som är lite glapp.. har fixat det nu =)
Mojse
Hur löste du det problemet som?!

Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Jag satte en 2 lager eltejp så att det blir bra kontakt mellan dörrlåset och brytaren.. =)
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Murock
Lider precis av samma problem, men kan du förklara för en dum individ som mig vad mikrobrytaren sitter, eller hur den ser ut för vad jag förstår så är det någonstans vid dörrlåsen på framdörrarna?

/Larsa

Mojse
HA! Har gjort precis som dejj men jag använde Macgyver-tejp..
Larsa10: Kolla där dörrlåset hakar fast i karossen, där innanför själva haken sitter en liten "pigg" som du kan trycka in, Voil'a det är brytaren ;)

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tack Mojse, ska hem och tejpa efter jobbet!

mvh
Larsa
Crusty
När jag köpte min bil sa förre ägaren aat det inte fans något c-lås. Märkligt tyckte jag eftersom alla E36 hade väl detta som standard?
Så jag drog till me lite eltejp på micro brytaren!Som vissa andra också gjort.
Sen fungerade det till hälften.
Jag kunde låsa dom andra dörrarna på förar sidan, fast jag får göra det 2ggr för att när jag låser låser den upp dom andra 3 dörrarna direkt, sen vrider jag igen o dom låser sig helt.
Låser jag upp från passagerar sidan låser inte min dörr upp, men jag har samma fenomen med att det först låser upp o sen låser sig.
har inte pallat pilla mer med mikrobrytaren.
Jag lider av en mystisk sjukdom som gör att när det e kallt ute blir jag oerhört lat. =0)

"The Blue BMW"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.