|
|
|
|---|---|
|
Jag har mer o mer börjat störa mig på emblemet på motorhuven. Det är massa sprickor i färgen o den ser allmänt sliten ut. Det måste väl gå o byta ut den mot en ny. Eller måste man byta hela huven. E ju inte hela världen egentligen men bilen är ju perfekt förövrigt. Så varför inte? | |
|
Mycket enkelt att byta. Nytt emblem kostar ungefär 150-175 kronor på BMW. Vilken bilmodell har du? |
|
|
Kanske leta efter kolfiber-look-emblem? Tycker de är ruskigt fina. Tänker satsa på dessa...Om jag bara får tag i de till vettigt pris!!! //Marc |
|
|
Hej Khalle! Bytte själv motorhuvs emblemet i somras,det är inga problem! Körde med högtryckstvätten lite för nära emblemet så det blev nästan oläsbar. Lycka till :-) |
|
|
Har en 520 av 98 års modell. |
|
| Emblemet kostar 151 kr och vill du få det bytt av BMW så kostar det 343 kr inkl. emblem. | |
mr_camitz |
byt det själv, superlätt, bara att bända upp det gamla med en smal skruvmejsel, akta lacken bara, använd en bit läder lr ett kreditkort bakom skuvmejseln, sen bänd allt va du har, va inte rädd för att ta i när d sen e av e d bara att trycka fast d nya! |
Ragemannen |
enmblem med riktigt kolfiber på hittar du på www.styleexperten.se BMWholic |
| Lånar tråden lite... Ragemannen du får lägga upp lite bilder på dina inredning... | |
|
Emblem med kolfiber look finns även på www.tradera.se jättebilliga...men kanske är det kopior.... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Bara en kommentar till mr_camitz´s utlåtande om hur man får loss huvemblemet. Det finns ingen anledning till att riskera att skada lacken, genom att försöka bända upp emblemet med en mejsel. I motorhuven så finns det 2 hål där emblemet sitter, plats för de 2 piggar som sitter på emblemets baksida. Man öppnar huven och trycker med fingrar, tång eller liknande på piggarna så hoppar emblemet loss. Bara att stänga huven och dra loss emblemet med händerna och trycka dit den nya. Se bild ---> Länk ___ Bilen: Länk |
|
|
Mugge har rätt. Fiskelina funkar bra bak för man byter ju där oxo samtidigt =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Mugge: Vad för bil är den bilden tagen? Jag är till 99% säker på att på E30, E34 och E36 så kommer man inte åt piggarna från insidan då det är dubbelplåt. Således är man tvungen att bända bort emblemet med mejsel som redan nämnts. Jag har bytt både fram och bak på min E34T och fram på min E30T. På E34T tog jag även bort emblemet bak med texten 530i som var klistrat med dubbelhäftande tejp. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Micke, bilen på bilden är min gamla 518iS - 88. Jag vet inte hur det fungerar på E36, men på E34 och E32 kan man byta genom att trycka på huvens undersida. Enda problemet är att på både E34 och E32 så öppnas huven åt andra hållet (i framkant), vilket gör att det är trångt att komma åt. Men det går, jag bytte senast i tisdags på en E34. ___ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.