AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.972

funderingar om att beställa däck via däckonline

Visa användare
85
zacke_bgd
bmw 320 e36 coupè
någon som hadlat däck via www.dackonline.se? undrar hur pålitligt företaget är om de e snabb leverans, om det funkar bra helt enkelt

zacke
Scheckheft
Länk

Mvh
Scheckheft
FredricF
Har handlat på däckonline. Billigare och lite mer strul. Bl.a. fick jag själv hämta däcken på posten och hitta nån som ville kränga på dom. Eftersom jag samtidigt köpte nya fälgar på Euromaster så hade dom inget emot att sätta på däcken, jag vet inte hur dom skulle reagerat om jag bara kommit med däck och fälgar men mina erfarenheter från Euromaster i Bromma är mycket goda så jag tror dom skulle krängt dit dom i alla fall (inte gratis, förståss).

Inom parentes så var kassan lite låg vid inköpet och Euromaster hade helt enkelt billigast fälgar, så jag köpte dom där. Det är inte uppenbart för mig att Däckonline m.fl. är generellt billigare på fälgar är vanliga däckverkstäder.

Vad det gäller däcken, Falken FK452 235-40 (om jag minns rätt) så är jag inte helnöjd, dom spårar en hel del och det gör inte mina vinterdäck alls (Michelin Maxi-ice eller nåt sånt heter vinterdäcken, dubbfria).

/Fredric

PS. Dom goda erfarenheterna från Euromaster sträcker sig inte till deras egna däck som suger ordentligt. Sky dessa som pesten.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag köpte Nokian NRY i våras och är helnöjd med däcken(kunde inte bli bättre) Däremot blev det en del strul med leveransen, kanske mest beroende av att jag var lite sent ute,man bör nog ha mer än en månads framförhållning när säsongen närmar sej.
Köpte fälgarna från Gummihuset, där var det snabb leverans, några dagar.

Som skrivits så kan det strula hos montören alt. du får betala "straffavgift"..
Jag hade lite tur då jag fick priset (800:-) innan däckgubben sett fälgbredden:-D

Om du letar så hittar du massor av läsning här på forumen.
Mvh
Göran

Min bil
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Funkat bra för mig max 14 dagars levtid, normalt 7-10 hem till dörren. Smidigt och prisvärt.
Mvh
Asken
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Funkat helt ok ca 2 veckor så står däcken vid garaget.Inga prob med montering (egna maskiner).

Mvh/Micke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det gånger 3 jag köpt däck på däckonline så har däcken levererats på mindre än 5 dagar. Conti/.Uniroyal och det kinesiska skräpdäcket Goodride H500.

///MVH Hasso
Länk
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Har oxå handlat där.

inga prob med leveransen (o däcken har jag knappt provat än, även omd et va ca 2 årsen =/ dom köptes) dock så har dom en lista på vilka däck verkstäder som dom sammarbetar med, vilket (då iaf.) inte vå särskillt uppdaterad, för den killen som jag åkte o krängde hos (som stog med på deras hemsida) hadde påpekat för dom för ca ½ år sedan att han inte var intresserad av det längre men dom hadde skitit i att ta bort han från listan.

så nu köper jag däck o kränger hos han istellet, han håller ju nästan samma priser som dom på internett o e mycke trvlig o bjuder oftas (i mån som tid) på en ordentlig pratstund o kaffe.

kan stakt rekomendera Ralph

Länk (ligger strax utanför Trollhättan)

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Visa användare
85
zacke_bgd
bmw 320 e36 coupè
tackar så mycket för svaren, det verkar ju fungera helt okej då det var glädjande för däcken där är betydligt billigare än på andra ställen och att montera blir inga problem de har ja tillgång till, och det är ju sommar däck det gäller så beställer jag nu så är det ingen brådska med leveransen bara dom kommer hem

zacke
Visa användare
85
zacke_bgd
bmw 320 e36 coupè
nu har jag beställt däcken blev 4st falken 512 225/45/17 å billigt blev det 876kr/däck 3505 kr för alla 4. så får la se hur det går.

zacke
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej

Tänkte bara kolla om du fått dina däck och allt var ok.

Har själv strul där nu beställde däck innan jul fick 3st 15tum 1st 16tum skulle haft 4st 16tum...fick retunera men har ej fått dem nya ännu.
Tur att vädret är så milt :-)...men surt att vänta så pass länge.

mvh

martin
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Har köpt däck via dem en gång:
Snabb leverans, mkt. bra priser, bra service/kunnig personal(monterade däcken hoss dem i Kristianstad) men när de skulle skicka faktura så gick något fel och jag körde 3 veckor med "gratis" däck... he he.

Någon faktura dök inte upp men påminnnelsen kom... Kunde betalat för däcken när de monterades men snubbarna på verktaden sa att det bara var att vänta på fakturan om jag valt det betalningsättet på hemsidan när jag beställt däcken...

Betalade fakturan när den kom, någon dag senare kom ännu en påminnelse!
Det visade sig att de fått pengarna men endå skickar de en påminnelse(kollade mend min bank..).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.