|
|
|
|---|---|
E30_320i |
tjena. någon som vet va detta är för ett Agrigat HX50? |
E30_320i |
holset hx 50, vad ska den turbon orka med, eller max ? |
|
En HX50 är konstruerad för stora dieselmotorer på ca 10-15 liters cylindervolym. Lämpligt effektuttag är ca 300-500 hästkrafter. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| En hx50 är väl snarare lämplig mellan 500-700+ hk beroende på motor. | |
|
vanosomsanåt: Tillverkaren uppger 295-500 hästkrafter, då förmodar jag att det stämmer... Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jesperado! Jag antar att de uppgifterna är vid ett rek. laddtryck.? Men i dagens vansinnesåk så brukar laddtrycken ökas en hel del gentemot rekommenderat. Vet att dessa håller hyffsat en bra bit över 500 också! MVH Patrik |
E30_320i |
Tack vart bara lite nyfiken. läst så mycket olika. för mig räcker det med ett mindre Agrigat! Men tack |
| 295-500 är nog för diesel motorer, på en bensin så råcker den som sagt uppemot 700hk. | |
|
Betänk att agget är avsett för stora lastbils motorer och har en spoolup tid på ungefär en kvart... ;) Det sitter en Holset HX60 i min lastbil.. och tro mig, det går INTE fort att få upp turbotrycket... laddar knappt 2kg // Erik |
|
E30_320i |
hehe förstå då kan de lika bra va så ju, vill ha tag i en Turbo med direkt respons, ska endån klara en 350 hk, o ca 1.5 2.0 i ladd, någon som har några förslag? på Agrigat till mej.,! |
|
Hej Hx 50 har tillverkats med flera olika avgashus , hur större avgashus detstå längre tid tar det att fylla , men runt en 700-800 ska det ge. ska du har ett agg med snabb respons så kan det vara ett alternativ å titta på tex tb03 MVH |
|
| Länk | |
E30_320i |
Nä det är något o tänka på. |
|
Här har du ett t04 agg mycket lämpligt till konvertering . Länk MVH |
|
E30_320i |
Tack tack. vart kan man få tag på ett bra grenrör? hittar inget som är något vidare! |
|
Beror på vad du ska köra med för turbo , pulssplitt eller vanligt . ? MVH |
|
E30_320i |
har funderat på en T04 , eller något i den stilen till en början, gärna pullssplittat, kromat, eller högglanspolerat. till rätta pengar! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.