|
|
|
|---|---|
|
Har läst igenom forumet om ojämngån när det gäller 540. Min -94 spökar med detta. Men när den är kall så går den som en klocka, och efter ett bra tag så kan den få för sig att gå bra igen... Är det någon som vet om det är membranet kan bråka på detta sätt, eller labdan? Ska testa att blåsa rent och torka av tänstifts trattarna i helgen för att se om det hjälper. | |
|
Något har nog fallit bort... Går den dåligt när den är kall eller efter ett tag? |
|
|
Det har kommit till ett "Men" för mycket... Ska vara "När den är kall så går den som en klocka" |
|
|
"när den är kall så går den som en klocka, och efter ett bra tag så kan den få för sig att gå bra igen..." asso den går bra när den är kall och efter ett tag så går den bra igen? E det mitt emmellan när den e kall och när den blivit riktigt varm som den går dåligt? |
|
| jo.. den bör väl vara riktigt varm efter en halvtimme eller så, det är efter den tiden som det börjar fungera igen..=) | |
| Jag har samma problem på min 540.Efter att man gasat på ordentligt så börjar den gå illa på tomgången och svarar dåligt på gasen.Känns som att den inte går på alla 8.På högre varv känner man dock inte av det utan där går den som den ska.När man startar bilen på nytt efter att den kallnat så går den fortfarande illa på tomgången för att sedan bli bra igen när motorn nått arbetstemp.Ger jag f-n i att gasa på får jag alltså inga problem men det känns surt att inte kunna utnyttja motorns fulla potential utan att den börjar konstra efteråt!Tacksam för tips! | |
ferraripeter |
känner igen felet från min 540,har bytt båda lmbasonderna,membranet,nu går den,be någon koppla in en tester den läser av exakt alla fel,det var så vi hittade mina,felet kom o gick,ibland bara 7cyl,sen fick den stå ett par min sen gick den igen,kan även tillägga att efter rep av felen körde jag den på 0.99lit/mil på långtur!!! så visst gör det skillnad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.