AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.623

Ska jag köpa denna idag? snälla hjälp!

Sida 1 av 2
st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej!
Första inlägget då!

Jag ska åka och titta på denna bil idag: bmw 325 cab Länk
hur är den.. är den för dyr?? om det finns rost vart skall man kolla då?
för och nackdelar?

Snälla hjälp mig för jag ska titta på den idag och kan inte mycket om bmw

MVH

Staffan

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag vet inte vad cabbarna ligger i pris men 85.000 för en bil som är 13 år...

Hur som helst ska man inte göra några impulsköp. Kolla på andra bilar och jämför.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Jämför med dessa två jag hittade på bytbil.se
Länk

Den verkar ju ligga ok i pris iallafall.
Skicket invändigt och utvändigt är omöjligt att bedöma på den lilla bilden i blocketannonsen.

Läs också begagnatguiden här och använd den som checklista när du kollar -> Länk

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Och läs begagnatguiden för E36, så får du svar på vad du behöver kontrollera!

___
Bilen: Länk
Visa användare
16
honki
BMW 328 Ci -99
Många cabar från 94-95 brukar ligga kring hundringen så priset är helt ok anser jag i synnerhet med hardtop, vilket i sin tur kan leda till en välskött suflett som ägaren påstår. Förvisso är det väl "of season" priser som gäller nu så 85 är väl rimligt. Testa acc ordentligt för att inte åka på en dyr reparation i vår när solen börjar steka. Är den välservad så behöver du nog inte oroa dig för motorns skick, självklart lyssna så det kommer några missljud. Ta en sväng och passa på att köra båda motorväg samt småvägar med lite ojämnheter. Fartgupp brukar vara bra för att avgöra om det kommer några "klonk" från framvagnen. Du har ju begagnatguiden här på autopower.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Den bilen har inte gått 10.100 mil, det kan du vara lika säker på som att solen går ner...
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
verkade vara ett ok pris, enda ja tyckte var tråkigt med den bilen är väl fälgarna. försök få den med hardtop för 80. cabbe e underbart!!! :-)

pärlan Länk
st
40
stallestalle
325 cab -01
Tack för svaren allihop!
Mosse hur vet du att den inte gått 10 000 mil?

MVH

Staffan

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Staffan, det är bara en magkänsla...12 år gammal...visst finns det en chans att det stämmer, men om jag vore dig skulle jag kolla upp det mkt noga!

Lycka till!
mosse,
intressant att du uttalar dig på ett sådant sätt om en bil som du uppenbarligen inte vet något om. Om nu bilen inte är tidigare vinterkörd, vilket säljaren påstår, är det inte alls omöjligt att bilen har gått utlovade mil. Dock har jag inte sagt att man inte ska kolla mätarställningen noga, även om bilen enl säljaren är svensksåld och med full dokumentation.

Själv använder jag 328:an endast under sommaren, vilket blir ca 5-600 mil om året. Du kan ju räkna på vad det blir på 12 år...
ha
734
haack
X3 30d -18

den bilen är undervärderad! bjud minst hundra! ;)
näe men allvarligt...de låter väl helt rimligt. men som sagt kolla gärna på flera så du har lite perspektiv på de hela. de enda ja störde mej på när ja kollade bilden är att förarrutan ser ut att misstämma. kolla så att rutan går ner ce 1cm när du öppnar dörren. kostar inte många kronor att laga om du gör de själv..men de e en bra grej att pruta på. bakrutan är ju ett aber på cabben, är den sprucken är de bara att byta, och oftast om rutan är så sliten så brukar suffletten inte vara så mkt bättre...
sen fälgarna...ja..de finns ju andra att köpa! ;)
men åk å kolla på den å se med egna ögon..känns något inte helt rätt så åk hem igen med en erfaranhet rikare!

berätta här sen hur de gick!

mvh

ha
734
haack
X3 30d -18

dedär med milen skulle inte ja bekymra mej mkt om...när de gäller på pass gamla bilar så är de ju skicket som avgör...ja köper hellre en bil som gått 30K å känns bra, än en som känns skabbig trots 10k på mätaren...
förresten, kolla så du får med vindskydd...de e en sak man inte vill vara utan!

mvh

st
40
stallestalle
325 cab -01
Kul att många svarat! man blir ju lite orolig för att det ska vara något fuffens.. jag ringde till tidigare ägaren och hon sa att hon hade kört på vintern med den. Jag beställde också hem besiktningspapper. jag har sett dom 5 senaste och där verkar milen stämma. Den har fått en anmärkning på rostskadade bromsrör... dom är dock bytta.. eftersom bromsrören har rostat sönder borde det ju vara mer rost på den? Hon sa också att när hon hade den så lämnade hon in den för rostlagning vi bakskärmarna eftersom där hade det skavt lite.. aja synd attt man inte har med sig någon som kan lite mer om bilar.. orka bli blåst på 85000.

MVH

Staffan

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Färgen är lite udda och borde dra ner priset. Om han säljer bilen utan hardtoppen tycker jag att du ska pruta på toppen. Säljaren vill väl inte ha kvar den i garaget?

/Gorban
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Vid närmare eftertanke, hur snyggt är det med vinröd skinnklädsel till den rosalila lacken? Om man har på sig vit kostym i den bilen så ser man ju ut som en hallick!

/Gorban
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Gorban.. Helt rätt..

*humm*

Undrar om jag hinner köpa den först...
;)

//amullo
---
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Länk

Denna är fräsch och garanterat rostfri

BMW CS #5139
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
stallestalle: Du skrev att bromsrören bak var rostiga och undrade om det kunde finnas mer rost. Jag hade samma på min, rostiga rör med enbart rören, resten var i perfekt skick. Så visst kan det se bra ut där under : )

st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej igen!!

Jag köpte bilen! Shit vad nöjd jag är! Den går som en dröm. Alla besiktningspapper fanns kvar och alla andra papper. Den har gått igenom blankt alla gånger utom när det var bromsrören. Så Nu är man bmw ägare :o)

MVH

Staffan

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Grattis! Hoppas du blir nöjd med den och Välkommen till forumet!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Välkommen!
Bilder vill vi ju givetvis se :)

328: [Avställd] Länk
318: Länk
/Jonsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.