|
|
|
|---|---|
| Någon som har försökt sig på att använda Boxers digitalboxar till TV:n i en BMW? Boxer levererar ju paket med flera boxar i samma paket som också går att få i 12V-utförande. Går den i så fall att koppla in mot originalantennen i sidorutorna? | |
| Det går men för att få bra bild tror jag man även måste byta till nyare antenn förstärkare | |
|
Har precis testat och får ej någon signal på min 01:a Kan hända det har med antennsystemet att göra, för det spelar ingen roll vilken antennkontakt som jag använder. /Pulare |
|
|
Man får ta antennsignal där den fick in i den gamla analoga mottagaren, det är i princip ingen skillnad på antenn för analog eller digital, den är avsedd att klara hela bandet CH21-CH68 osv. Om det sen blir tillräcklig signal så att mottagaren öppnar och låser eller bara blinkar till med lite pixlar osv, återstår att se, och beror givetvis på var man rör sig med bilen ifh till sändarna. FP |
|
|
Har varit hos tv handlaren och mätt upp signalen som går in i videomodulen och den är inte bra alls knappt 40 dB. /Pulare |
|
| Är slutledningen att det krävs någon form av antennförstärkare för att få upp signalnivån tillräckligt. det lär väl knappast vara möjligt med någon bättre antenn än originalantennen i sidorutorna, eller? Finns det något bra förslag för att få upp signalnivån? | |
|
Se tråden här intill om digitalmottagare. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.