|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet hur man ändrar språket i TIS till svenska eller engelska? Har bara lyckats med tyska än så länge men det är inte så givande... | |
|
Den versionen jag har är på engelska. Vet inte om jag valde det vid installationen eller om den är engelsk i grunden. Du kanske kan få tag på en annan version? //Stenback |
|
| Jag är nästan helt säker på att den inte finns med svenskt språk. Så det blir till att köra Engelskt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns Multilanguageversioner. även svenska. ///MVH Hasso Länk |
|
"Jag är nästan helt säker på att den inte finns med svenskt språk. Så det blir till att köra Engelskt." Jag å andra sidan är HELT säker på att den finns på svneska! |
|
|
"Jag å andra sidan är HELT säker på att den finns på svneska!" Ok ;) Är det bara GUI som är svenskt? eller är även alla instruktioner på svenska ? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rubbet är på svenska. ///MVH Hasso Länk |
|
I den version som jag har är bara gränssnittet svenskt resten är på engelska. _______ //Niklas |
|
Det finns flertalet olika versioner och årgångar figurerande på nätet , de är förmodligen i flesta fall på engelska. ///MVH Hasso Länk |
| Ok, lite snurrigt är det, som närmst jag har kommit svensk version är som Koni säger. Men den som letar han finner :) | |
|
Hmmm.... Vad är TIS och GUI??? Kan jag vara helt säker på att jag inte har det på mina bilar...:-) ?? Mats BMW CS #5847 |
|
|
GUI --> Länk TIS --> BMW's Thechnical Information System :) |
|
|
TIS = BMWs verkstads handbok, instruktioner för hur man utför reparationer med mera, här finns även infomation om hur man felsöker, man kan mata in symptom med mera så får man upp en lista med troliga orsaker eller vad man ska kontrollera. Det finns även information (riktad till återförsäljarledet) om hur man hanterar vissa garanti-åtaganden osv. GUI = grafiskt användargränssnitt till ett datorprogram osv. ___ Bilen: Länk |
|
|
Den svenska språkvaianten av ETK/TIS har ibland en spännande översättning av de engelska begreppen. Freude am fahren |
|
| Nån som vet om varje installation är komplett eller kompletterar dom varandra? tycker det saknas mycket info på dom jag tittat på. Vilken är den senaste versionen nu? | |
| Finns TIS till E32, var får man tag på en sådan och vad kostar den? | |
| Vad jag skulle vilja veta är hur man installerar TIS? | |
|
TIS finns inte till en viss kaross, utan TIS innehåller information om alla modeller. TIS innehåller inte så mycket information om E32 eftersom E32 är för gammal, utan den information som finns att hämta i TIS är ungefär den samma som står i bilens instruktionsbok, nämligen lite vätskevolymer och lite sådant. För att TIS på allvar ska ta upp information om modellen, så bör modellen vara tillverkad efter 1996. 1996 års E36 är väl den äldsta bilen som på allvar tas med i TIS. Vare sig man vill ha ETK eller TIS, så fungerar det som så att man installerar ett program som heter sysadmin och ETK, HTK, TIS m.fl. installeras via sysadm och fungerar därefter som fristående program, med den skillnaden att man kan söka upp en viss bil t.ex. via chassie# och sedan ta med sig informationen från t.ex. ETK till TIS osv. ETK, TIS m.fl. är program som vänder sig till aukt. BMW försäljare/verkstäder och vad jag är det inget som går att köpa för rimliga pengar över disk. ___ Bilen: Länk |
|
|
Tack Mugge för svaret ;-{) Då är TIS inget för mig :-{( Lars Franzén |
|
| Något vettigt sätt att ladda ner TIS från nätet?? helst på svenska så klart... Ja har sök me DC utan att hitta ett smack.. | |
| Med E-Mule hittar du mycket bil grejjer, googla så hittar du till E-Mule | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.