|
|
|
|---|---|
|
Hej det är så här att jag vet inte vad det kan vara för fel på min bil jag har provat många saker nu. så nu vet jag inte mera. Första gången som jag var på bilprovningen så hade jag. Co 0.0 Hc721 co2500. 0.0 Lambda 1.08 å då hade jag ksprit i bensinen. nu när jag har gjort en ordentlig service på bilen innan jag besiktigar, bytte jag olja, oljefilter, luftfilter och tändstift. å även rotor. sen så kolla jag avgassystemet å det var ingen fel på det. Å då hade jag Co 0.1 hc 738 co2500 0.0 lambda 1.05 å jag hade ingen ksprit den här gången så jag undrar vad felet kan vara.. mvh john JR | |
|
Tänkbara orsaker är väl då "katalysatortjall" eller kanske att ventilspelet är "totalt fel" nu. Ditt HC värde tyder ju på att du har för stor andel oförbränd soppa i avgaserna+att lambdavärdet indikerar samtidigt för att din maskin går "för snålt"...Konstig ekvation egentligen, men det är ju nu vad JAG kan utläsa av dina värden iaf.. Går bilen jämnt o fint utan tändmissar eller annat som kan då tyda på felinställd insprutning eller dålig maskin rent generellt? Lambdasond kollad? Annars finns nog information så att du kan läsa dig less i forumet på i princip likadant felsymptom som du nu har.. Mvh Janne. |
|
|
hej janne T bilen går så där i bland så skuttar den när man kör på låga varv. sen så är det okej.. hur kollar man Lambdasond så man vet om den är okej?? JR |
|
|
Går ju att mäta upp via bl.a. BMW's diagnosinstrument...Kostar väl några spänn.men det kanske det är värt? Kolla även efter läckage/sprickor i insugsbälgar+annat som kan dra "tjuvluft"...Insugspackningar? Kolla med startgas runt dina bälgar o packningar,kan kanske upptäcka någonting där som är "läck".. Mvh Janne. |
|
|
okej då vet jag lite jag får prova det i dag så får man se vad som händer. mvh john JR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.