|
|
|
|---|---|
|
Hej och hå. Hoppas alla ätit nog med påskägg, det gjorde iaf jag nere i Tyskland. Märkte dock både på nervägen och på vägen hem (ngt mer på vägen hem, mycket öl o vin i bakluckan...) att det vibrerade utav bara f..n i bilen när jag körde ca 140-160, under det var det inga problem och inte över heller:-)... Någon som vet vad detta kan vara? Ha det bra /S | |
|
Hej, Det är nog inte bara vin och öl som gjorde bilen tyngre...:-) Det kan vara obalans i backdäcken. Jag vet inte om något annat kan ge vibrationer i dessa farter. Det känns i hela bilen men speciellt i ryggen :-). Mvh /NP |
|
|
Ja det är möjligt, men det kändes nog mer i ratten än i ryggen. Otrevligt var det iaf... |
|
|
Hade samma vibrerande fenomen. Visade sig att det var vinterdäcken som var obalanserade. Hörde med gummiverkstan som monterat 4 nya däck i höstas, om inte balanseringen ska hålla mer än drygt 500 mil. Det visade sig efter lite disk. att killen på verkstaden nämnde att vinterdäck inte mår bra av för höga hastigheter (hur höga skiver jag inte ...). Detta beroende på de "mjuka gummiblandningen". |
|
|
MaO är däcken inte tillräckligt balanserade? Hm, konstigt att det bara inträffar vid vissa hastigheter...:-) Nåja, ska iaf fixa nya däck om ett par dar o då får de la ta o balansera dem kan jag tänka mig. Lite jobbigt när det darrar i hela kroppen... Men tack för svaren/ Svante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.