|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530 -93 med v8 och jag har några funderingar ang automatlådan. Vid kickdown tar det för lång tid innan växeln åker i med övervarvning som följd.när man släpper gasen för att inte varva sönder den åker efter ca 2-3 sekunder växeln i med ett ryck. Från stillastående med halv gas verkar inte växeln ligga i riktigt då det durrar i hela bilen tills man släpper på gasen. där den växlar till 2an o 3an frikopplar den,varvet går upp och växeln åker i allderles för hårt. lite olika beroende på gaspådrag. Olja + filter bytt av föregående ägare så jag vet inte om det är rätt nivå i lådan.vet ej heller om problemet fanns innan oljebytet. oljan är röd. Vad kan det vara för fel? /Mikael | |
|
Kan vara luftmassemätaren eller slut låda. Massemätaren är samma som till en 525 e34 med vanos. Kolla även så att insugsslangen är hel eller att du inte har något annat insugsläckage, exempelvis baktill på insuget. |
|
|
Har efter vidare tester kommit fran till att kickdown från 5an till 4an eller 3an funkar ok. kickdown från 4an till 3an ok till 1an och 2an inte ok,fördröjning sedan ryck. uppväxling till 2an och 3an tar det för lång tid innan växeln åker i och gör det med ett ryck. Kan man mäta upp en LMM med multimeter lr på nåt sätt? /Mikael |
|
|
LMM går inte att mäta uppmed multimeter, kanske går att kolla med diagnosinstrument och se på ärvärden och börvärden. Har du orginalfilter? har du kollat så du inte har något läckage? Det finns på baksidan insuget eller fanns på min, en anslutning pluggad med gummiplugg tillexempel och den var kass på min men jag hade även hål på insugsslangen och dålig luftmassemätare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.