|
|
|
|---|---|
|
Hör liksom klick från höger bak ibland när man startar resp. släpper gasen. Och ibland även när man kör över ett gupp.. Det är inte bussningarna bak för de är bytta. Kan det vara stötdämparen eller fjädern som avger detta underliga ljud..??? | |
BMW-Yoda |
Övre stötdämparlagringen är ett vanligt fel. Om det så att säga klapprar. BMW-Yoda |
| fick samma fenomen på min bil...visade sig att det var just den där lagringen. Min lät dock enbart när bilen fjädrade "upp".....är det lika på din kanske? | |
| Har du kollat att hjulmuttrarna är åtdragna ordentligt? På min bil var de inte det efter service en gång och då klickade det ungefär som du beskriver. | |
|
Jo... jag har kollat att hjulbultarna sitter ordentligt fast... Övre stötdämparlagringen..??? Vad kostar det att byta detta.??? Vet inte om det direkt klapprar... Det liksom knäpper till en gång när drivningen från motorn börjar dra repektive när drivningen släpper och kraften i bilen är mer framåt än vad motorns kraft är...(motorbromsning) Lite svårt att förklara exakt.... |
|
|
Varit ute för detta klickande ljud dock på volvo 740 men det var en kardanknut som var glapp. |
|
|
Jag hade också ett sådant ljud. Jag bytte bakvagnsbussningar (tydligen inte i ditt fall) och mellanlager på kardanaxeln. Nu är det tyst. MVH /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.