|
|
|
|---|---|
|
Just nu sitter det kolfilter och hade tänkt byta ut dessa eftersom dom ser gamla ut och även luktar äckligt. Ärdet värt pengarna att sätta i kolfilter? Varför finns dessa? Har hört att dom snabbt tar slut. MvH Bmw 4-ever | |
| kolfilterna tar bort lukt, tex avgaser. | |
|
Biltemas kupéfilter (med kol!) är faktiskt både billiga (199:- för ett par, det står lite otydligt i katalogen) och bra. Visserligen är konstruktionen mycket enklare men de funkar nästan bättre än original! Den stora fördelen att det sitter skumplast runt hela filtret vilket gör att det aldrig kommer in något damm in i filterhuset. Rekommenderas! Länk //Alex |
|
|
Biltemas är väl ju vanliga standart filter eller har jag fel? Kolfiltren är inte vita som jag har utan mer gråa! Så frågan är om det är kolfilter på biltema! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Av allt att döma är Biltemas kupéfilter fyllda med kol! Visserligen har jag ännu inte haft någon chans att dissikera mina men de såg lite grådaskiga ut som nya. Annars ser alla filter nästan vita och fräscha ut när de är nya, eller hur? :-) Jag förstår skepticismen men just kupéfilter hör till de få varor från Biltema som man vågar använda i sin bil. Trots sin billiga konstruktion i papp och lim verkar de fungera bättre än original, dels tack vare tätlisten i skumplast, dels för att de har fler lameller vilket ökar luftgenomströmningen. Priset gör att man kan byta dem tre gånger så ofta. Har du vägar förbi Biltema kolla själv! Mvh alexx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.